e-firma roku 2001 2002-02-27 W ankiecie specjalistycznych czasopism wydawnictwa Computer Press Škoda Auto uznana została "e-firmą roku 2001". Strony internetowe otrzymały najwyższą ocenę... Podkreślono, iż na najwyższą ocene zasłużył przede wszystkim program "Auto na życzenie", który umożliwia zainteresowanym internautom zapoznanie się z nowym autem, a także skonfigurowanie jego według własnych życzeń. Jak się okazuje, dzięki surfowaniu po stronach internetowych nabywcy przychodzą do salonu sprzedaży z dużą wiedzą o samochodzie, który chcą kupić. Z ankiet prowadzonych przez czeskich dealerów wynika, iż 52 proc. nabywców odwiedziło wcześniej strony internetowe. Warto przypomnieć, iż prezentację na stronach internetowych Škoda Auto uruchomiła w 1996 roku, a pierwszy samochód za pośrednictwem internetu sprzedany został w 1998 roku. Ze statystyk wynika, iż codziennie serwer Škoda Auto pod adresem www.skoda-auto.cz odwiedza przynajmniej 6 tys. internautów. Natomiast w programie "Auto na życzenie" powstaje codziennie przynajmniej 2,5 tys. konfiguracji. Największym hitem ostatnich miesięcy stała się prezentacja internetowa Škody Superb, która dostępna jest pod adresem: www.skoda-superb.cz, a dziennie odwiedzana jest przynajmniej 1 tys. osób.