Już 400 tys. Fabii na drogach 2001-12-11 Jednym z największych sukcesów w historii Škoda Auto okazał się model Fabia, który sprzedawany już jest dwa lata. Po raz pierwszy przedstawiony był podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 1999 roku. Jego prezentacja dziennikarska miała miejsce dwa miesiące później w malowniczym krajobrazie portugalskiego Algarve. Natomiast w grudniu tego samego roku rozpoczęła się sprzedaż w pięciu krajach. Nowość ta, wkrótce po premierze zdobyła znakomitą opinię wśród fachowców i użytkowników w wielu krajach. Już w listopadzie 1999 roku Škoda Fabia otrzymała swoją pierwszą nagrodę, którą była prestiżowa "Złota kierownica" przyznana przez niemiecki "Bild am Sonntag". Dziennikarski konkurs "The Car of the Year 2000" zakończył się dla Fabii zdobyciem czwartego miejsca. Kolejnymi nagrodami były tutuły "Samochód roku 2000" w większości europejskich krajów m.in. Litwa, Chorwacja, Słowacja i Dania. W Polsce Fabia otrzymała "Grand Prix Autopremiera 2000" redakcji tygodnika Motor i Radia Kierowców oraz "Złotą felgę - Auto roku 2000" w plebiscycie polskich dziennikarzy. W Wielkiej Brytanii tytuł " Auto roku 2000" przyznali czytelnicy czasopism "What Car?" i "Auto Express". W europejskim plebiscycie "Auto nr 1" organizowanym przez niemiecki tygodnik "Auto Bild" Fabia zajęła czwarte miejsce, ale zwyciężyła w krajowych konkursach, organizowanych przez "Auto Tip" (Czechy) i "Auto Bild" (Austria). Natomiast niemieckie pismo fachowe "Autoflotte" przyznało Fabii tytuł "Najoszczędniejszego auta". Dziennikarze i użytkownicy wysoko ocenili w Fabii wykorzystanie najnowocześniejszej technologii, wyjątkowo wysoką jakość wykonania i przede wszystkim znakomite własności jezdne. Jesienią 2000 roku Škoda Fabia poddana została surowej ocenie podczas testów zderzeniowych Euro NCAP. Ostateczny wynik cztery gwiazdki pozwolił zaliczyć ten samochód do grupy najbezpieczniejszych w swojej klasie. Po roku, a więc we wrześniu 2000 roku, podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu przedstawiona została kolejna wersja nadwozia, Fabia Combi, która do sprzedaży trafiła w listopadzie. Również ten samochód otrzymał pochlebne opinie użytkowników i fachowców. Najwyżej oceniano elegancję nadwozia i praktyczne przestronne wnętrze. Auto to uznano za jedno z najładniejszych wśród kombi dostępnych na rynku. W Czechach Fabia Combi otrzymała tytuł "Auto roku 2001", a polscy dziennikarze przyznali jej drugą nagrodę w corocznej ankiecie. Najmłodszą wersją nadwozia jest Fabia Sedan. Auto, które zaprojektowano na wyraźne życzenie użytkowników. Po raz pierwszy zaprezentowane zostało w lutym 2001, podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie, a dwa miesiące później w Atenach odbyła się prezentacja dziennikarska. Sprzedaż rozpoczęto w maju 2001 r. O sukcesie Fabii najlepiej świadczy liczba użytkowników, którzy wybrali ten samochód spośród wielu dostępnych w sprzedaży. Do dzisiaj jest ich bowiem już ponad 400 tys. Po zakończeniu produkcji Felicii w krótkim czasie Škoda Fabia zajęła jej miejsce na rynku. Cieszy się dużym powodzeniem w wielu krajach europejskich, gdzie zajmuje czołowe miejsca w statystykach sprzedaży aut swojej klasy. Najlepszym przykładem może być tu Polska, gdzie od maja 2000 roku sprzedano łącznie ponad 32 tys. egzemplarzy.