Fabia liderem 2002-05-21 W pierwszych czterech miesiącach br. Škoda Auto Polska S.A. sprzedała 10 370 samochodów. Najwięcej, bo aż 8 035 egzemplarzy to Škoda Fabia. Polski rynek motoryzacyjny, podobnie jak w większości krajów europejskich, znajduje się obecnie w fazie recesji. Zdecydowany spadek sprzedaży produkowanych i importowanych przez siebie samochodów przeżywają dotychczasowi potentaci jak m.in. Fiat Auto Poland, czy Daewoo-FSO. Także mniej samochodów sprzedaje Škoda Auto Polska S.A. Jest wiele przyczyn, które powodują taki stan. Polski importer samochodów marki Škoda odnotował do końca kwietnia br. spadek sprzedaży na poziomie 33 % proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2001. - Czym fakt ten należy tłumaczyć? Z tym pytaniem zwracamy się do Pawła Szuflaka, szefa marketingu Škoda Auto Polska S.A. - Z całą pewnością jedną z podstawowych przyczyn była odnowa palety modelowej oferowanych przez nas modeli. Jak pamiętamy, w połowie ub. roku zakończyła się produkcja modelu Felicia. Samochód ten był dotychczas naszym największym atutem rynkowym (cenowym). Był niekwestionowanym liderem swojego segmentu. - W ubiegłym roku pojawił się jednak w sprzedaży nowy model samochodu, który sukcesywnie zastąpił Felicię?- Tak, to prawda. Škoda Fabia - elegancka, nowoczesna i nie tylko naszym zdaniem, atrakcyjna cenowo. Model ten już w pierwszych tygodniach sprzedaży uzyskał wielka aprobatę użytkowników i przyszłych nabywców. - Dzisiaj Fabia nadaje ton. Jest zdecydowanym liderem zarówno w swoim segmencie, a także aktualnie jednym z dwóch najlepiej sprzedawanych samochodów w Polsce (do końca kwietnia 2002 r.). - Do końca kwietnia br. sprzedaliśmy 8 035 egzemplarzy tego modelu w trzech wersjach nadwozia, co stanowi 77,5 proc. naszej sprzedaży całkowitej. Zarówno w marcu jak i w kwietniu Škoda Fabia była najlepiej sprzedającym się modelem na rynku polskim. Fabia stała się samochodem bardzo chętnie kupowanym nie tylko w Polsce. Podobnie jest w wielu krajach m.in. w Czechach, na Słowacji, w Wielkiej Brytanii, Włoszech, czy w Niemczech. To także samochód bardzo zaawansowany technologicznie, a przy tym bezpieczny. Potwierdzają to niezależne testy zderzeniowe NCAP, w których Fabia zdobyła cztery gwiazdki, co pozwoliło zaliczyć ten samochód do najbezpieczniejszych w swojej klasie. Również Škoda Octavia cieszy się dużą popularnością. Od początku roku odnotowujemy stały wzrost jej sprzedaży. - Czy można zatem powiedzieć, iż Škoda Auto Polska S.A. kryzys ma już za sobą? - Po analizie wyników za okres do końca kwietnia 2002 r. możemy być optymistami. Jestem przekonany, iż najbliższe miesiące to potwierdzą. - W sprzedaży pojawił się nowy samochód Škoda Superb. To nowa klasa, nowa jakość, nowy wymiar...- Już przed oficjalna polską premierą, która odbyła się w niekonwencjonalny sposób - w dwóch ośrodkach z udziałem zaproszonych gości, a także we wszystkich naszych punktach dealerskich na terenie kraju, do których po raz pierwszy w historii realizowany był bezpośredni przekaz satelitarny z oficjalnej uroczystości. Nie tylko premierze, towarzyszyło ogromne zainteresowanie. Nasi dealerzy przyjęli już na ten samochód wiele zamówień na konkretne egzemplarze dla konkretnych nabywców.