Balon Škoda Auto 2002-03-29 Reklama na czaszy wielkiego balonu w barwach Škoda Auto stała się atrakcją wielu imprez organizowanych nie tylko na terenie Czech... Reklama na czaszy wielkiego balonu w barwach Škoda Auto stała się atrakcją wielu imprez organizowanych nie tylko na terenie Czech. Inwestycja na balonową reklamę z całą pewnością nie należy do chybionych - twierdzi Miroslav Nigrin , jeden z założycieli Balloon Club Bila Hlina. Klub ten założył ze swoim kolegą Petrem Kubelkou w małej czeskiej wsi. Dzisiaj liczy on sześciu stałych i czterech wspierających członków, którzy tworzą wyjątkowo zgrany zespół. Są obecni na najważniejszych imprezach, podczas których propagują nie tylko loty balonem, ale przede wszystkim jego właściciela, którym jest Škoda Auto. Napełniony balon wraz z koszem dla pasażerów ma 21 metrów wysokości, a jego objętość wynosi 2200 metrów sześciennych. Na wyprodukowanie czaszy zużyto 1800 metrów kwadratowych specjalnej tkaniny. Ma on masę 300 kg i w koszu może pomieścić trzyosobową załogę oraz butle z propanem. Balon jest wynajmowany nie tylko instytucjom i organizatorom wielkich imprez plenerowych, ale także indywidualnym osobom, którym marzy się podniebne latanie. Więcej informacji: m.nigrin@volny.cz petr.kubelka@worldonline.cz