107 277 aut w pierwszym kwartale 2002-04-23 Škoda Auto w pierwszy kwartale 2002 roku odnotowała spadek sprzedaży produkowanych przez siebie samochodów o 9,1 proc. Ze 107 277 sprzedanych egzemplarzy, najwięcej (62 721) trafiło na rynki Europy Zachodniej. Na czeskim rynku sprzedanych zostało 18 151 egz., co pozowliło na utrzymanie 52,5 proc. udziału w rynku, jednak przy spadku o 13,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Spadek sprzedaży o 9,1 proc. kierownictwo Škoda Auto tłumaczy m.in. zaprzestaniem produkcji modelu Felicia, który ze względu na przystępną cenę cieszył się do niedawna największym powodzeniem. Škoda Fabia, chociaż sprzedaje się coraz lepiej, nie wypełniła jeszcze tej luki. Ten model, produkowany w trzech wariantach nadwozia znalazł uznanie u 64 601 nabywców na całym świecie. Stanowi to 5,1 proc. spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym. Škoda Octavia/Octavia Combi sprzedana została w liczbie 41 526 egz., co stanowi wzrost o 4,7 proc. w porównaniu z I kwartałem 2001 r. Pierwszych 1 250 użytkowników zakupiło najnowszy model Superb. Nadal największym rynkiem eksportowym pozostają Niemcy, gdzie sprzedano 16 760 egz.(-4,8 proc.). W dalszej kolejności Wielka Brytania - 11 053 egz. (+10,1 proc.). Spadek sprzedaży odnotowano także na naszym rynku ( czytaj wyniki Samar). Jednocześnie otwierają się nowe rynki dla tej marki. Przykładem może być tu Rosja, gdzie sprzedano 2 010 aut, co stanowi wzrost o 94,4 proc. W dalekiej Dominikanie sprzedano 246 aut, a w Indiach, gdzie rozpoczęto montaż Octavii, do użytkowników trafiło 211 egz.