21. Rally Deutschland po I dniu 2002-08-23 Nieoczekiwanie liderem jest francuski kierowca Sebastien Loeb, który wygrał większość dzisiejszych odcinków specjalnych. Wszyscy kierowcy twierdzą zgodnie, że jest to wyjątkowo trudny rajd, wymagający od kierowców dużych umiejętności i uwagi. Jednym z pierwszych pechowców został debiutujący w zespole fabrycznym Škoda Motorsport, niemiecki kierowca Matthias Kahle. Na trzecim odcinku specjalnym nieoczekiwanie silnik w jego Octavii WRC EVO3 przestał pracować nie sygnalizując wcześniej żadnych problemów. Po oględzinach silnika okazało się, iż kawałek metalu uszkodził pasek klinowy... Matthias Kahle po powrocie do strefy serwisowej wykazał swój wielki profesjonalizm: Liczyłem na dobry rezultat. Do chwili awarii Škoda Octavia WRC EVO3 sprawowała się znakomicie. Toni Gardemeister: Moja dwunasta pozycja nie jest najgorszym rezultatem przed kolejnym etapem. Straciłem cenne sekundy jadąc za uszkodzonym autem Alistera McRae. Kenneth Eriksson: Miałem problemy z hamulcami i silnikiem. Cztery minuty straty do czołówki to wiele i trudno w takiej sytuacji myśleć o dobrym rezultacie.Klasyfikacja generalna po I dniu:1.Loeb/Elena Citroen Xsara WRC 1h1530"1 100,4 km/h2.Burns/Reid Peugeot 206 WRC +0027"03.Bugalski/Chiaroni Citroen Xsara WRC +0049"04.C.McRae/Grist Ford Focus RS WRC +0110"45.Gronholm/Pietilainen Peugeot 206 WRC +0126"86.Schwarz/Hiemer Hyundai Accent WRC +0129"67.Thiry/Prevot Peugeot 206 WRC +0134"28.Loix/Smeets Hyundai Accent WRC +0140"29.Sainz/Moya Ford Focus RS WRC +0142"110.Solberg/Mills Subaru Impreza WRC +0142"311.Rovanpera/Silander Peugeot 206 WRC +0234"412.Gardemeister/Lukander Škoda Octavia WRC +0236"313.Martin/Park Ford Focus RS WRC +0238"214.Delecour/Grataloup Mitsubishi Lancer WRC +0246"715.Makinen/Lindstrom Subaru Impreza WRC +0250"716.Kremer/Schneppenheuer Ford Focus RS WRC +03"04"117.Eriksson/Thorner Škoda Octavia WRC +0426"618.Wevers/Peol Toyota Corolla WRC +0624"319.Theunissen/Genten Toyota Corolla WRC +0659"320.McShea/Orr Opel Corsa S1600 +0823"1