Škoda na świecie 2005-02-12 Ubiegły rok był niezwykle ważny dla Škoda Auto - do Klientów czeskiego koncernu trafił zupełnie nowy model Škody Octavia oraz odmieniona Škoda Fabia, która po 4 latach obecności na światowych rynkach przeszła facelifting. Tradycyjnie już auta marki Škoda najlepiej sprzedawały się w Niemczech - 78 051 sprzedanych samochodów w 2004 r. (70 055 w 2003 r.), Czechach, gdzie z salonów wyjechało 64 676 aut (71 522 rok wcześniej) i Wielkiej Brytanii - osiągnięty wynik to 34 238 sprzedanych samochodów (37 103 auta w 2003 r.). Na dalszych miejscach, jeśli chodzi o sprzedaż aut w 2004 r., uplasowały się kolejno: Słowacja (23 150), Włochy (20 478), Węgry (17 350), Austria (15 601), Francja (13 013), Holandia (9 248), Dania (8 362), Belgia (7 121), Rosja (5 429) oraz Szwajcaria (4 141). Spośród 13 wymienionych powyżej rynków, na 4 Škoda Auto odnotowała w ubiegłym roku większą sprzedaż niż w 2003 r. W pozostałych 9 krajach w 2004 r. Škody sprzedawały się nieznacznie gorzej, niż rok wcześniej.