W gronie top managerów Škody 2005-05-04 Prezes Zarządu Škoda Auto Polska S.A., dr inż. Leszek Płonka został zaproszony do grona top managerów Škody. To właśnie ta grupa wytycza kierunki rozwoju marki i decyduje o przyszłości modeli koncepcyjnych, takich jak Škoda Roomster czy zaprezentowana podczas ostatniego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Škoda Yeti. Niewątpliwie jest to bardzo prestiżowe wyróżnienie i uznanie wkładu Prezesa Zarządu SAP S.A. w sukces marki Škoda w Polsce. Najlepszym tego przykładem są wyniki sprzedaży samochodów rodem z Mladá Boleslav w naszym kraju – Škoda liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. Dr inż. Leszek Płonka stoi na czele firmy od jej założenia w 1994 r. Przez 10 lat swojej działalności Škoda Auto Polska S.A. zdobyła dzięki jemu zaangażowaniu, wiedzy i doświadczeniu ponad 13-procentowy udział w rynku nowych samochodów (kwiecień 2005). Poszczególne modele, a teraz marka, zyskały miano najpopularniejszych w Polsce. Prezes Zarządu Škoda Auto Polska S.A. od początku stawiał na jakość produktu oraz najwyższe standardy obsługi Klienta. Zaowocowało to zmianą wizerunku marki i dynamicznym rozwojem Škoda Auto Polska S.A. W całym kraju sieć sprzedaży aut marki Škoda tworzy prawie 100 autoryzowanych punktów dealerskich – już kilkanaście z nich zbudowanych jest według wspólnej idei architektonicznej "showroom concept". Na konto zasług Prezesa Zarządu Škoda Auto Polska S.A. dr. inż. Leszka Płonki można również wpisać zmianę pozycjonowania marki Škoda w Polsce. Samochody rodem z Mladá Boleslav konkurują teraz z najlepszymi i to z powodzeniem, co udowadniają dziennikarskie testy porównawcze. Na sukces Škody w naszym kraju niewątpliwie miała też wpływ nowa strategia handlowo- marketingowa oparta na idei "przemyślanych rozwiązań". Pozwala ona uświadamiać Klientom zalety poszczególnych modeli, ich funkcjonalność, solidność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa jaki oferują. Wszystko to znakomicie wpisuje się w fakt obchodzenia przez Škoda Auto w 2005 r. dwóch niezwykle ważnych jubileuszy – 100 lat tworzenia samochodów i 110 lat istnienia koncernu. Prezes Zarządu Škoda Auto Polska S.A. od początku stawiał na jakość produktu oraz najwyższe standardy obsługi Klienta.