Sierpień dla Superba 2004-09-01 W okresie wakacyjnym nieco gorsze wyniki sprzedaży zawsze były obowiązującą normą w branży motoryzacyjnej. W tym roku, po wejściu Polski do Unii Europejskiej i zmianie przepisów dotyczących sprzedaży nowych aut oraz importu samochodów używanych, czyli do maja 2004 polskie firmy motoryzacyjne notują spadki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2003 roku. Przykładem tego jest też Škoda Auto Polska S.A. W sierpniu całościowa sprzedaż była mniejsza o ponad 27% niż przed rokiem. Poszczególne modele radziły sobie jednak całkiem dobrze. Na uwagę zasługuje wynik Škody Octavia Combi - wzrost sprzedaży wyniósł ponad 120% i przede wszystkim osiągnięcie topowego modelu Škody, czyli Škody Superb - sprzedaż tej luksusowej limuzyny zwiększyła się o 175,61%! Model 08.2004 08.2003 Zmiana [szt.] Zmiana [%] Fabia 1 440 2 403 -963 -40,07% Hatchback 760 1 407 Sedan 212 508 Combi 468 488 Octavia 703 652 51 7,82% Liftback 427 527 Combi 276 125 Nowa Octavia 1 Superb 113 41 72 175,61% Ogółem 2 257 3 096 -839 -27,10%