Škoda - wyniki sprzedaży w 2004 r. 2005-01-01 Wejście Polski do Unii Europejskiej i związane z tym faktem zmiany w przepisach dotyczących sprzedaży nowych aut oraz importu samochodów używanych, wpłynęły na wyniki sprzedaży osiągnięte w 2004 r. przez koncerny motoryzacyjne w naszym kraju. Ogólny wynik zanotowany przez Škoda Auto Polska S.A., w porównaniu do roku 2003, jest niższy tylko o niecałe 9%. Polski importer aut rodem z Mladá Boleslav sprzedał w 2004 r. blisko 40 000 samochodów. Jest to 3. wynik w 10-letniej historii działalności firmy. W zeszłym roku poszczególne modele cieszyły się nawet większą popularnością niż w 2003 r. Sprzedano prawie 38% więcej samochodów Škody Octavia Combi i ponad 32% aut Škoda Superb. Škoda Fabia w wersji Sedan nieznacznie przekroczyła wynik osiągnięty w 2003 r. Nowa Škoda Octavia, która miała swoją premierę we wrześniu ubiegłego roku, zanotowała wynik 1 240 sprzedanych egzemplarzy. Model 01-12.2004 01-12.2003 Zmiana [szt.] Zmiana [%] Fabia 26 411 31 418 -5 007 -15,94% Hatchback 13 667 18 209 Sedan 5 481 5 443 Combi 7 263 7 766 Octavia 10 687 10 981 -294 -2,68% Liftback 7 147 8 411 Combi 3 540 2 570 Nowa Octavia 1 240 Superb 1 355 1 020 335 32,84% Ogółem 39 693 43 419 -3 726 -8,58%