Škoda na salonach 2005-03-01 Jednorodna koncepcja salonów samochodowych Škoda Auto symbolizuje precyzję i dynamikę firmy. Filozofia projektu odzwierciedla symbolikę logo firmowego - uskrzydloną strzałę. Można ją odnaleźć zarówno w układzie obiektu jak i w wyrazistości architektury, gdzie główny element - skrzydła, uchodzi za synonim wolności i poruszania się. Patrząc z przodu na front i salon wystawowy, doszukać się można także pewnej analogii pomiędzy architekturą i produktem firmy - chodzi głównie o widoczne logo marki i wloty powietrza na chłodnicy prezentowanych pojazdów. Tak więc tradycja i jakość przewijają się nie tylko w samochodach, ale także w całym przekazie architektonicznym. Celem, dla którego powstają punkty dealerskie Škody, jest znakomita prezentacja jakości technicznej i precyzji pojazdów tej marki. Dlatego też w budowie obiektów zastosowano pierwszorzędne materiały high-tech, jak stal najwyższej jakości, aluminium i to nie tylko do elementów konstrukcyjnych budynku, ale także jako nowoczesne elementy wyposażenia wnętrza, jak np. meble. Typowy wizerunek salonów dealerów Škoda Auto, jest ważny z punktu widzenia rozpoznawalności wśród Klientów - i to już z większej odległości. Do tego otwarte skrzydła stwarzają pozytywne wrażenie zapraszając gości do środka. Ze względu na zastosowanie klasycznej zasady architektury i eleganckiego symetrycznego łuku, budowla ta, bez względu na to, gdzie powstaje, odbierana jest pozytywnie. Punkty dealerskie budowane zgodnie ze Škoda Auto Coroprate Design, zostały zrealizowane w wielu krajach na świecie i w różnym otoczeniu. Pomimo tego w każdym przypadku oddziałują w taki sam sposób, tworząc pozytywną atmosferę wokół marki. Wzniesienie tych budynków poprawia image dealera, jak i całej marki Škoda i sprzyja wzrostowi sprzedaży. Do roku 2003 w 24 krajach na świecie wzniesiono 87 budynków dealerskich zgodnie z tą koncepcją architektoniczną.