Zwiększamy przewagę 2005-07-01 Pierwsze półrocze 2005 r. należy do Škody. Marka rodem z Mlada Boleslav utrzymała pozycję lidera – w czerwcu, podobnie jak miało to miejsce w maju i rosnąco od początku roku, polscy kierowcy najchętniej wybierali Škodę. Łącznie od stycznia do czerwca z salonów dealerskich marki wyjechało 14 978 samochodów – co, oprócz pierwszej pozycji, dało Škodzie 11,57% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym. „Pomimo poprawy dynamiki sprzedaży nowych samochodów w czerwcu br., sytuacja na rynku wciąż jest trudna. W porównaniu do analogicznego okresu 2004 r. od stycznia do czerwca br. sprzedano w Polsce o 32,8% mniej nowych aut. Tym bardziej cieszy nas jak Škoda wypada na tle konkurencji – z miesiąca na miesiąc umacniając się na pozycji lidera. Konsekwentnie budowany wizerunek oraz szereg długofalowych działań, koncentrujących się na poprawie jakości obsługi Klienta dają efekty. Dzisiaj polscy kierowcy nie zastanawiają się już nad tym czy Škodzie można zaufać, są świadomi przewagi naszej oferty nad konkurencją” – podkreśla Łukasz Zadworny, Kierownik Marketingu Škoda Auto Polska S.A. Podsumowanie czerwcowych wyników sprzedaży przyniosło niewielkie zmiany w pierwszej piątce najpopularniejszych marek samochodowych w naszym kraju. Na pozycji lidera kolejny raz uplasowała się Škoda – jej wynik to 2 423 sprzedane samochody. Fiat przesunął się o jedną pozycję do góry, 2 285 sprzedanych aut pozwoliło włoskiej marce na zajęcie drugiego miejsca. Na trzecią pozycję spadła Toyota, z salonów dealerskich tej marki wyjechało 2 206 nowych samochodów. Czwartą pozycję utrzymał Opel – 2 103 sprzedane auta. Piąty był Ford, któremu udało się przekonać 1 937 nowych Klientów. Różnice w wynikach osiągniętych przez poszczególne marki nie są jednak duże, co w kolejnych miesiącach br. może prowadzić do zmian w rankingu najchętniej wybieranych przez kierowców aut. Czerwcowe ożywienie – 10,9% więcej sprzedanych samochodów niż w maju br. – można w dużej mierze przypisać znowelizowaniu ustawy o podatku VAT.