Wyniki sprzedaży Škoda Auto od stycznia do września 2005-10-19 We wrześniu br. Škoda Auto uzyskała rekordowy dla marki wolumen sprzedaży – do Klientów trafiło 48 503 samochodów. Wzrost sprzedaży na poziomie 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku Wzmocnienie pozycji na strategicznych rynkach Koncern z Mladá Boleslav utrzymał pozytywny trend w sprzedaży swoich aut. Łącznie z salonów dealerskich Škody wyjechało przez dziewięć miesięcy 2005 r. 369 652 sztuk Škody Fabia, Škody Octavia i Škody Superb. Co oznacza wzrost sprzedaży na poziomie 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Główną przyczyną sukcesu są bardzo dobre wyniki Škody Octavia – sprzedano 30% więcej samochodów niż rok temu – łącznie 171 610 sztuk. Przez pierwszych dziewięć miesięcy 2005 r. Škoda Auto dostarczyła Klientom z Europy Zachodniej 211 298 aut, zwiększając sprzedaż w porównaniu do zeszłorocznych wyników o 18,19%. W Niemczech, największym pod względem sprzedaży rynku dla Škody, trafiło do Klientów 67 733 samochodów (wzrost o 20%). Co daje Škodzie 3,1% udziału w rynku. We wrześniu, udział Škody osiągnął nawet poziom 3,4%; poza tym Škoda Fabia została numerem jeden w segmencie małych aut z importu. Na rynku brytyjskim w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku sprzedaż wzrosła o 12,2% – do 30 689 aut. W Hiszpanii, od stycznia do września 2005 r., trafiło do Klientów 16 562 samochodów, o 43,3% więcej niż przed rokiem. W Polsce, mimo kryzysu w sprzedaży nowych aut, Škoda już od ponad pół roku zachowuje pozycję lidera rynku. Od początku roku sprzedała 21 280 samochodów, a jej udział w rynku samochodów osobowych wyniósł 11,6%. W Europie Centralnej i Wschodniej Škoda Auto dostarczyła Klientom 135 834 auta. Koncern zanotował dobre wyniki m.in. na Węgrzech, w Rumunii i na Ukrainie. Obronił także swoją dominującą pozycje na rodzimym, czeskim rynku. W Azji i krajach zamorskich Škoda sprzedała łącznie od stycznia do września 2005 r. 22 520 samochodów (12,4% więcej niż przed rokiem). Największy udział w tym wyniku mają Indie (6 597 sprzedanych aut), Turcja (4 929) oraz Izrael (2 105).