Škoda Yeti 2005-11-03 Model koncepcyjny Škoda Yeti nie jest agresywnym samochodem terenowym, ale partnerem dla wszystkich, którzy prowadzą aktywny tryb życia. Została zaprojektowana zgodnie z założeniami dotyczącymi pojazdów należących do kategorii SUV. Pomoże znaleźć drogę do wszystkich miejsc, gdzie zaczyna się przygoda. Yeti pokazuje w sposób nie budzący wątpliwości co dla Škody oznacza samochód tej klasy - jest to auto, które daje poczucie funkcjonalności i uporządkowania, niezliczone przemyślane rozwiązania typowe dla marki - i oczywiście nowoczesne wzornictwo. Z przodu pojazdu dominują duże reflektory ze światłami przeciwmgielnymi oraz solidny, wytrzymały zderzak. Oryginalne wycieraczki, subtelnie połączone z linią słupków przednich poruszają się po dwóch równoległych torach i dzięki symetrycznej przedniej szybie bardzo szybko zgarniają wodę z całej jej powierzchni. Szeroka linia boczna z wyraźnymi krawędziami i lakierowane słupki środkowe z zaakcentowanym promieniem, podkreślają stabilność i siłę. Biały dach z szybą pośrodku symbolizuje wesołość i lekkość. Przenikające przezeń światło zapewnia przyjemną atmosferę wewnątrz samochodu. Wystrój wnętrza jest inspirowany stylistyką sportową. Wszystkie elementy sterujące są zaprojektowane i wykonane w taki sposób, aby można nimi łatwo posługiwać. W centralnej konsoli umieszczono wyświetlacz ciekłokrystaliczny z dwoma zegarami. Nawigacja GPS jest wyjmowana i przenośna, dzięki czemu może być używana poza samochodem. Drobne przedmioty zmieszczą się w pomysłowym i praktycznym systemie zawieszek pomiędzy siedzeniami. Zagłębiona podłoga została wyposażona w dodatkowe pasy umieszczone w powierzchni bagażowej zapobiegające zadrapaniom. Škoda Yeti ma kompaktowe rozmiary – długość 3 820 mm, wysokość 1 579 i terenowe zacięcie. Krótkie kąty wejścia i zejścia oraz duży prześwit i rozstaw osi – 2 456 mm znacznie ułatwiają manewrowanie. Aby poznać wszystkie zalety Škody Yeti, należy przyjrzeć się jej bliżej – to auto potrafi zadziwić: Wielofunkcyjne drzwi bagażnika - opuszczana dzielona klapa bagażnika umożliwia przewożenie rowerów lub specjalnej aluminiowej skrzyni transportowej. Aluminiowe klamki w przednich drzwiach przywołują na myśl świat sportów ekstremalnych. Zintegrowane, wytrzymałe relingi dachowe łączą optycznie słupek przedni i tylny w jedną całość. Sprawiają, że kabina samochodu staje się bardziej wytrzymała i bezpieczna. Zbiornik na wodę pitną - zamieszczony w centralnej konsoli zbiornik na napoje z wyciąganymi rurkami. Dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu. Schowek pod sufitem – to zadziwiające jak prostym i zarazem przemyślanym rozwiązaniem jest umocowana pod sufitem siatka. Škoda Yeti miała swoją premierę w 2005 r. na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. We wrześniu br. podczas salonu we Frankfurcie nad Menem zaprezentowano również wersję pick up tego koncepcyjnego modelu. W jednym i drugim przypadku można mówić o entuzjastycznym przyjęciu samochodu, zarówno przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, jak i odwiedzającą wystawę publiczność. Dlatego coraz śmielej mówi się o planach produkcyjnych – przy okazji salonu samochodowego w Brnie, Detlef Wittig, Prezes Zarządu Škoda Auto, ogłosił, że Škoda zamierza urochmić produkcję modelu od 2009 r.