Program „Sprawdzone Auto” 2005-11-23 Nowy produkt w ofercie sprzedaży Dealerów Škody. Do czasu otwarcia granic celnych na wspólny rynek, które nastąpiło wraz z akcesją Polski do Unii Europejskiej 1 maja 2004 roku importowano do Polski najwyżej 5 000 używanych samochodów miesięcznie... Nowy produkt w ofercie sprzedaży Dealerów Škody Wraz ze zniesieniem ceł rozpoczął się wielki boom, który trwa do dzisiaj. W rekordowym sierpniu 2004 roku sprowadzono do Polski ponad 131 tys. używanych pojazdów. Obecnie import ustabilizował się na poziomie 65-80 tys. sztuk miesięcznie. Od stycznia do października 2005 roku na polski rynek trafiło ponad 726 tys. samochodów używanych z importu i zaledwie 200 tys. nowych, sprzedanych w salonach dealerskich. Nikt do końca nie zna skali sprzedaży aut używanych w Polsce, dysponujemy jedynie precyzyjną informacją z izb celnych o zgłoszonych do przywozu samochodach. Aż 68,4 % sprowadzonych aut ma ponad 10 lat, jednak z drugiej strony na uwagę zasługuje niemal 30% udział samochodów z przedziału wiekowego 4 – 10 lat. To auta z tego przedziału są jedną z przyczyn zapaści sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W miarę nowe pojazdy są rzadkością (młodsze niż 4 lata stanowią tylko 4,3 % importu). Wśród marek królują marki niemieckie – Volkswagen i Opel. „Warto wspomnieć, że w Polsce zaledwie 20 % używanych samochodów jest sprzedawanych za pośrednictwem profesjonalnych dealerów. W Niemczech, Wielkiej Brytanii ten odsetek sięga 50 - 60%. Oznacza to, iż w markowych sieciach dealerskich drzemie ciągle ogromny potencjał w tym zakresie. Wiekowe samochody z importu wbrew zapewnieniom niektórych sprzedawców nie zawsze są w stanie idealnym, z małym, prawdziwym przebiegiem, od pierwszego właściciela. Prywatny import w obecnej skali sprzyja też niewątpliwie nieuczciwym handlarzom. Dlatego między innymi Škoda postanowiła wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu potencjalnych Klientów poszukujących samochodów używanych godnych zaufania. Od listopada 2005 roku pilotażowa grupa 21 dealerów Škoda Auto Polska będzie oferować samochody używane w ramach nowego Programu sprzedaży „Sprawdzone Auto”. Docelowo w przyszłym roku Program obejmie całą sieć sprzedaży. Pojawia się niejako nowy produkt w ofercie dealera – sprawdzone auto używane. Czeska firma nie zamierza poprzestać jednak na powielaniu rozwiązań proponowanych już na rynku przez systemy sprzedaży aut używanych, prowadzone przez konkurencję. Zamierza wyznaczyć w tej dziedzinie nowe, wyższe standardy obsługi Klienta, innowacyjne w naszym kraju rozwiązania łączące szereg dodatkowych korzyści dla Klienta decydującego się zakupić sprawdzone auto używane u dealera. „W ramach Programu „Sprawdzone Auto” będą sprzedawane na początek wyłącznie samochody marki Škoda nie starsze niż 7 lat, z przebiegiem do 150 tys. km. Większość będzie pochodzić od Klientów pozostawiających je w rozliczeniu, przy zakupie nowego wozu. Przed wystawieniem na sprzedaż w Programie każdy samochód przejdzie gruntowny przegląd techniczny według ściśle określonej listy kontrolnej. Po przeprowadzeniu kontroli technicznej auto zostaje poddane procesowi usprawnienia w zakresie listy kontrolnej. Samochód otrzymuje następnie Certyfikat Sprawdzonego Auta i 3-miesięczną gwarancję na podzespoły mechaniczne (silnik, skrzynię biegów, obudowy, układy przeniesienia napędu, wał napędowy, układ kierowniczy kierowniczy, układ hamulcowy). W Programie istnieje możliwość odpłatnego przedłużenia gwarancji do 6 lub 12 miesięcy. Auto w Programie objęte jest automatycznie ubezpieczeniem Assistance na wypadek awarii. Operatorem Assistance podobnie jak przy nowych samochodach Škoda - w Programie „Sprawdzone Auto” jest renomowana firma STARTER. Decydując się na zakup samochodu w Programie „Sprawdzone Auto” Klient ma możliwość skorzystania z unikalnej na rynku oferty kredytowej i ubezpieczeniowej. Przygotowana wspólnie z VW Bank Polska oferta finansowania transakcji zakupu używanego pojazdu ma naprawdę konkurencyjny charakter. Klient może także doposażyć samochód w oryginalne akcesoria oferowane przez dealerów do danego modelu na trakcyjnych warunkach.” – wyjaśnia Jacek Kucza, Zastępca Kierownika Działu Handlowego ds. planowania sprzedaży Škoda Auto Polska. Nieocenioną zaletą systemu „Sprawdzone Auto” będzie już w niedalekiej przyszłości możliwość wyszukiwania w ramach całej sieci sprzedaży Škoda konkretnego auta. Aktualna oferta Programu „Sprawdzone Auto” będzie dostępna poprzez wygodną wyszukiwarkę dla każdego Klienta mającego dostęp do Internetu. W dalszej kolejności planowane jest rozszerzenia Programu „Sprawdzone Auto” o pozostałe marki koncernu VW.