Škoda numerem 1! 2006-01-19 Znamy już podsumowanie wyników sprzedaży nowych samochodów w 2005 roku. Zgodnie z prognozami z ostatnich miesięcy numerem jeden na polskim rynku została Škoda! Škoda zdobyła pozycję lidera sprzedając 27 649 samochodów, wyprzedzając tym samym Toyotę, z której salonów wyjechało 25 700 aut oraz Fiata, któremu udało się przekonać do swojej oferty 24 508 Klientów. Dzięki osiągniętemu w 2005 r. wynikowi do Škody należy 11,74% polskiego rynku nowych samochodów. Najwięksi konkurenci naszej marki posiadają odpowiednio 10,9% (Toyota) i 10,4% (Fiat) udziałów w ogólnej liczbie sprzedanych w Polsce samochodów osobowych. Na sukces Škody w Polsce złożyło się kilka czynników. Duży wybór modeli z różnych klas, zaawansowanie technologiczne oferowanych samochodów oraz ich funkcjonalność i niezawodność, a także najwyższa jakość obsługi posprzedażowej. Jeśli dodamy do tego dużą aktywność marketingową Škoda Auto Polska S.A., nie dziwi pierwsza pozycja Škody w naszym kraju. I chociaż kryzys na rynku nowych samochodów osobowych dotknął niemal wszystkich producentów i importerów, Škoda odczuła go znacznie mniej dotkliwie niż wielu poważnych rywali. Szczególnym uznaniem Klientów cieszyły się modele wyposażone w trwałe i ekonomiczne silniki wysokoprężne serii TDI. Dominację Škody potwierdzają również wyniki sprzedaży poszczególnych modeli, które według segmentacji firmy Samar znalazły się na pierwszych miejscach w swoich klasach. W przypadku, najpopularniejszego modelu Škody – Škody Fabia można nawet mówić o zdeklasowaniu rywali. Chociaż najmniejsza Škoda nie należała do najtańszych w swojej klasie, w ubiegłym roku znalazła 16 789 nabywców. Dzięki czemu, co piąty nowy samochód segmentu B miał znaczek Škody. Drugiej w klasyfikacji Toyocie Yaris udało się sprzedać prawie o połowę mniej. Na kolejnych miejscach uplasowały się Opel Corsa, Peugeot 206, Fiat Punto, Renault Thalia, Chevrolet Aveo i Citroen C3. Do sukcesu Škody Fabia przyczyniła się imponująca lista kombinacji wersji nadwozia, jednostek napędowych i wyposażenia, która pozwala dopasować to auto do potrzeb każdego kierowcy. Równie dobrze poradziła sobie Škoda Octavia, aktualnie najnowszy i najbardziej zaawansowany technologicznie model Škody, który systematycznie zyskuje coraz większe uznanie Klientów. Jej główne zalety to m.in. wydajne silniki FSI i TDI, rozwiązania typu: zautomatyzowana skrzynia biegów DSG i rekordowa przestrzeń bagażowa. Zaskakująco dużo Klientów znajduje również wypróbowana Škoda Octavia Tour. To auto ciągle przekonuje swoją funkcjonalnością. Największym powodzeniem cieszy się wersja kombi z wysokoprężnymi jednostkami serii TDI. Pierwszą pozycję w klasie wyższej średniej utrzymała Škoda Superb. W ubiegłym roku sprzedano jej 923 egzemplarzy, z których trzy czwarte było wyposażone w oszczędne silniki TDI. Popularność Superba nie dziwi – na rynku trudno znaleźć bardziej komfortową i obszerną limuzynę, choćby w zbliżonej cenie. Model Sprzedaż 01-12 2005 r. Škoda Fabia 16 789 Hatchback 6 758 Sedan 4 430 Combi 5 601 Škoda Octavia Tour 5 234 Limuzyna 3 776 Combi 1 458 Škoda Octavia 4 703 Limuzyna 3 128 Combi 1 575 Škoda Superb 923 Razem 27 649 Na 2006 rok Škoda szykuje ciekawe nowości. Jesienią do rodziny aut marki Škoda dołączy praktyczny i oryginalny model Roomster, którym Škoda zadebiutuje w klasie małych SUV-ów. W sierpniu światło dzienne ujrzy odmłodzony Superb. Trwają również prace nad Fabią drugiej generacji. Jej debiut jest planowany na wiosnę 2007 r.