Škoda Auto WRC 2006 2006-07-20 W sezonie rajdowym 2006 Škoda Auto wspiera bezpośrednio dwa prywatne zespoły startujące w cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata (RSMS) – czeski „Kopecky Motorsport” i austriacki „Red Bull Škoda Team”. Obydwa teamy dysponują Škodami Fabia WRC wprowadzonymi na rajdowe trasy jeszcze w 2005 roku. Aktualnie rajdowa Fabia WRC jest wyposażona w turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1997 cm3, osiągający moc 300 KM przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 600 Nm przy 3 500 obr/min. Z napędem przenoszonym na 4 koła jest zdolna przyspieszać do 100 km/h w czasie około 4 s! W barwach rodzinnego zespołu „Motorsport Kopecky”, prowadzonego przez Josefa Kopeckiego, startuje świetny czeski kierowca Jan Kopecky. Plan teamu przewiduje w tym roku udział w 10 rajdach zaliczanych do klasyfikacji RSMS. Na początku sezonu Red Bull Škoda Team dysponował dwiema Fabiami WRC. Za ich kierownicami zasiadali 21-letni Austriak Andreas Aigner i gwiazdor wyścigów DTM, 28-letni Szwed Mattias Ekström. W ciągu roku dołączył do nich – trzecią Fabią WRC – mistrz jazdy po fińskich żużlach, 50-letni Harri Rovanpera. Zespół planuje udział w 10 rajdach zaliczanych do RSMS 2006. Kierowcy ścigający się Fabiami osiągnęli świetne miejsca w Rajdzie Katalonii (24-26 marca). Jan Kopecky zajął 5. pozycję. Skutecznie poczynał sobie Belg François Duval, także jadący Fabią, na czele własnego zespołu „Club Supporters F. Duval Rally Sport”. W klasyfikacji generalnej zajął 6. miejsce. Škody gładko dojechały do mety rajdu Akropolis (2-4 czerwca), znanego z niezwykle trudnych warunków wyniszczających samochody. 12. miejsce zajął Harri Rovanpera, kolejne Francois Duval, następne Andreas Aigner, a 16. lokatę Jan Kopecky. Niewiele brakowało, a załoga Jan Kopecký / Filip Schovánek zwyciężyłaby w węgierskim szutrowym Rajdzie Szombathely (eliminacja Mistrzostw Węgier) rozgrywanym w dniach 22-24 czerwca. Czeski mistrz wygrał sześć z trzynastu odcinków specjalnych. Pech chciał, że podczas OS-9 wskutek drobnego błędu kierowcy w Fabii zgasł silnik, przez co czeska załoga straciła blisko 20 sekund. Nie udało się ich odrobić do końca zawodów. Ostatecznie J. Kopecky zajął 3. miejsce, ale strata do lidera w całym rajdzie wyniosła tylko 5,4 s! Škoda uważnie śledzi prace nad zmianami w regulaminie RSMS. Od ich efektów uzależniony jest ewentualny powrót fabrycznego zespołu „Škoda Motorsport” do udziału w RSMS 2007.