Wyniki sprzedaży Škoda Auto 2006-10-27 Škoda Auto osiągnęła najlepszy wynik w historii dla tego miesiąca i zbliża się do pobicia zeszłorocznego, znakomitego rekordu sprzedaży. - Wzrost sprzedaży na poziomie 11,1% w porównaniu do poprzedniego roku - Umocnienie pozycji na kluczowych rynkach Dzięki wrześniowej sprzedaży na poziomie 52 064 sztuk. Od stycznia do września br. koncern dostarczył Klientom łącznie 410 719 pojazdów (z rodziny modelowej Fabia, Octavia, Superb oraz Roomster), co oznacza 11,1% wzrostu w porównaniu do analogicznego okresu 2005 r. Do tak znakomitego rezultatu najbardziej przyczyniła się Škoda Octavia – 202 617 sprzedanych samochodów tego modelu i poprawa zeszłorocznego wyniku o 18,1%. Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2006 r. największy wolumen sprzedaży zanotowano w Europie Zachodniej: do Klientów z tego regionu trafiło łącznie 229 051 aut marki Škoda, o 8,4% więcej niż przed rokiem. Koncern zdobył w tym czasie 3,5%-towy udział w rynku niemieckim, a dzięki 12 094 sprzedanych pojazdów we wrześniu (najlepszy miesięczny wynik marki), Škodzie przypadło nawet 4,1% tego wymagającego rynku. Od 2005 r. utrzymuje się tendencja wzrostowa w Hiszpanii, gdzie od stycznia do września br. koncern Škoda Auto sprzedał 18 533 samochodów – wynik lepszy o 11,9% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Škodzie, w porównaniu do 2005 r., udało się również znacząco poprawić rezultaty sprzedaży we Francji, w Szwecji, w Grecji, w Belgii oraz innych krajach Europy Zachodniej. Przez trzy kwartały br. koncern Škoda Auto dostarczył łącznie 152 829 pojazdy Klientom z Europy Centralnej i Wschodniej, 12,5% więcej niż przed rokiem. W szczególności dynamiczny wzrost marka zanotowała w Rosji, w Rumunii oraz w krajach bałtyckich, gdzie pobiła miesięczne rekordy sprzedaży. Na przeżywającym kryzys polskim rynku Škoda sprzedała pomiędzy styczniem a wrześniem tego roku 20 769 samochodów, notując udział w rynku na poziomie 11,84%. Tradycyjnie Škoda Auto potwierdziła swoją dominację na rodzimym, czeskim rynku nowych samochodów osobowych, gdzie jest numerem jeden i posiada udziały na poziomie 23,3%. Škoda jest również liderem rynku pojazdów użytkowych w Czechach. Škodzie udało się również utrzymać pozytywny trend w Azji i krajach zamorskich. Od stycznia do września 2006 r., koncern dostarczył tam łącznie 28 839 samochodów, o 28,1% więcej niż przed rokiem. Szczególnie dobre wyniki Škoda zanotowała w Indiach (9 222 sprzedanych aut, +39,8%), w Egipcie (3 168 pojazdów, +67,8%) oraz w Izraelu (2 696 samochodów, +28,1%).