Škoda Fabia Super 2000 testowana podczas Rajdu Barum Zlín 2008-08-26 Prototyp samochodu Škoda Fabia Super 2000 pokazany został po raz pierwszy w warunkach rajdowych podczas tegorocznego Rajdu Barum Zlón w dniach 22-24.08.2008. Udział w tym wydarzeniu w ramach procedury testowej to kolejny krok na drodze do uzyskania przez pojazd homologacji, które planowane jest na koniec tego roku.- Sądzimy, że udział w Rajdzie Barum Zlón to niezwykle cenna okazja do sprawdzenia zachowania pojazdu i jego komponentów w prawdziwej rywalizacji i podczas testów prędkości. Wyniki i wnioski z testów powinny zbliżyć nas do uzyskania homologacji, a w konsekwencji do uczestnictwa w lokalnych i międzynarodowych zawodach - powiedział Michal Hrabónek, Dyrektor Škoda Motosport. - Oprócz startów pod egidą koncernu Skoda, planujemy również przedstawienie tego samochodu w ofercie dla prywatnych ekip - dodał Hrabónek.Oficjalne rozpoczęcie testów samochodu Škoda Fabia Super 2000 przypadło na luty tego roku. Zespół prowadzący badania przebył tym autem około pięć tysięcy kilometrów w ciągu ponad sześciu miesięcy, testując w sumie trzy prototypy. W grupie sprawdzających możliwości pojazdu kierowców znaleźli się: wybitny czeski kierowca rajdowy Jan Kopeckó, austriacki mistrz rajdowy Raimund Baumschlager oraz były mistrz Finlandii Sebastian Lindholm. Podczas ostatnich etapów testów zespół skorzystał również z doświadczenia Carlosa Sainza, dwukrotnego mistrza świata i ikony rajdów samochodowych.Najważniejsze parametry techniczne samochodu Škoda Fabia Super 2000:Długość 3 992 mm, szerokość 1 798 mm, rozstaw osi 2 486 mmMasa 1 150 kg (asfalt), 1 200 kg (szuter)Silnik: atmosferyczny silnik benzynowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, pojemność 1 998 ccm, aluminiowy blok i głowica silnika, napęd na cztery kołaSkrzynia biegów: sekwencyjna 6-biegowa - X-tracSprzęgło: AP Racing - 184 mmZawieszenie: Reiger RacingHamulce: Brembo, średnica tarcz przednich 355 mm, średnica tarcz tylnych 300 mm (asfalt); szuter - 300 mm z przodu i z tyłuKoła: obręcze kół OZ z oponami BF Goodrich 18' (asfalt) i 15' (szuter) Elektronika: Magneti Marelli