Škoda kolejny raz zwiększa swoją sprzedaż na świecie 2007-06-12 Dzięki 254 680 pojazdom dostarczonym klientom w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2007 r. Škoda jest na najlepszej drodze do pobicia kolejnych rekordów sprzedaży. W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku sprzedaż wzrosła o 13,8%. Wysoki wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej (+49,4%) Maj 2007 r. drugim miesiącem w historii koncernu pod względem wielkości sprzedaży Największy wzrost zanotowano na rynkach Europy Wschodniej, gdzie klienci kupili łącznie od stycznia do maja br. 37 406 samochodów, 49,4% więcej niż przed rokiem. Maj 2007 r. był drugim miesiącem w historii Škody pod względem wielkości sprzedaży – koncern sprzedał na całym świecie 53 077 pojazdów, 9,2% więcej niż w maju 2006 r. Z wynikiem na poziomie 119 259 sprzedanych na całym świecie aut (+7,2%), najpopularniejszą linią modelową marki była Škoda Octavia, włączając Škodę Octavia Tour. Poza tym dealerzy Škody sprzedali 99 047 sztuk Škody Fabia (po debiucie rynkowym nowego modelu w marcu 2007 r. portfolio koncernu z Mladá Boleslav powiększyło się o Škodę Fabia Hatchback drugiej generacji), 27 093 szt. Škody Roomster oraz 9 281 szt. Škody Superb. Łącznie na rynki Europy Zachodniej dostarczono od stycznia do maja br. 142 821 samochodów marki Škoda, o 13,4% więcej niż przed rokiem. W Niemczech zarejestrowano w tym czasie 50 675 nowych aut z uskrzydloną strzałą na masce, 7,5% więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pomimo tendencji spadkowej na niemieckim rynku motoryzacyjnym (-9,6%), koncern Škoda Auto uzyskał w ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. wzrost sprzedaży na poziomie 4,0%. Marka zanotowała znakomite rezultaty również w Wielkiej Brytanii (17 092 sprzedanych aut, +5,0%), w Hiszpanii (12 187 sprzedanych pojazdów, +13,2%), we Włoszech (8 375 sprzedanych samochodów, +15,1%) oraz w Belgii (7 529 sprzedanych modeli Škody, +26,9%). W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, Škoda Auto zwiększyła sprzedaż w Europie Centralnej o 3,1%, szczególnie dobre wyniki osiągając od stycznia do maja 2007 r. w Polsce, gdzie do klientów trafiło 14 326 pojazdów, a sprzedaż wzrosła o 25,7%, co pozwoliło Škodzie osiągnąć udziały w rynku na poziomie 11,7%. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. najdynamiczniej rozwijającymi się rynkami w regionie Europy Wschodniej były: Rosja (10 736 sprzedanych samochodów, +134,4%), Rumunia (9 895 sprzedanych pojazdów, +34,6%) oraz Ukraina (8 695 aut, +25,1%). Zainteresowanie klientów samochodami marki Škoda w tej części Starego Kontynentu ciągle rośnie. W 2007 r. Škoda Auto planuje zwiększyć ogólnoświatową sprzedaż do ponad 600 000 pojazdów.