Setna rocznica wielkich sukcesów sportowych Škody 2008-02-22 Realizując pierwsze testy modelu Škoda Fabia Super 2000, firma Škoda Auto uczciła setną rocznicę jednego z najbardziej pomyślnych okresów w historii swej rywalizacji sportowej. Przypada to na czas, kiedy samochody z Mladá Boleslav nie nosiły jeszcze nazwy Škoda, lecz Laurin & Klement. W 1908 roku modele F, FC oraz FCS wzięły udział w zawodach czołowych samochodów na całym świecie, bijąc liczne oficjalne oraz nieoficjalne rekordy prędkości. Więcej o Nowej Škodzie Fabia Super 2000 Hieronimus w samochodzie Laurin & Klement Błyskawiczny rozwój technologiczny pociągnął za sobą wymóg poszerzenia fachowej wiedzy oraz zapewnienia lepszego wsparcia. Dostrzegając konieczność rozwoju prowadzonej działalności, w roku 1907 firma Laurin & Klement przekształciła się w spółkę akcyjną. Rozwój technologiczny nie był jednakże jedynym elementem wymagającym wsparcia, w związku z czym zarząd postanowił również zainwestować w wyścigi samochodowe - jedno z najpotężniejszych narzędzi promocyjnych. W grudniu tego samego roku firma zatrudniła Otto Hieronimusa - uznanego w całej Europie projektanta samochodów wyścigowych oraz kierowcę rajdowego. Na przestrzeni kolejnych kilku lat Hieronimus, hrabia Kolowrat oraz kilku innych kierowców rozsławiło markę Laurin & Klement na cały świat. Swe pierwsze osiągnięcia rajdowe pojazdy firmy Laurin & Klement świętowały w rajdzie górskim Zbraslav-Jíloviště w marcu 1908 roku, w ramach którego marka ta zwyciężyła w obrębie sześciu kategorii, w następnych pięciu klasach zdobyła drugie miejsce, a w jeszcze kolejnej zajęła miejsce trzecie. W późniejszym okresie tego samego roku marka Laurin & Klement zdobyła na terenie Bośni wielką nagrodę za jazdę na regularność, hrabia Paul Draskovich zwyciężył w rajdzie górskim Ivanpass w kategorii pojazdów z silnikiem 2-litrowym, a hrabia Alexander Kolowrat wygrał rajd górski Ries w kategorii pojazdów z silnikiem o pojemności 1,5 litra. Hieronimus odniósł również sukces w zawodach Petersburg-Moskwa. Zwyciężył w swojej kategorii i choć była to kategoria silników o najmniejszej pojemności, udało mu się ukończyć zawody na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Opisywana marka triumfowała następnie w rajdzie górskim Semmering, w ramach którego pojazdy firmy Laurin & Klement zwyciężyły w obrębie wszystkich trzech kategorii, do jakich zostały zgłoszone, zajmując jednocześnie dwa drugie oraz dwa trzecie miejsca. Nieco później Hieronimus pobił nieoficjalny rekord prędkości w wyścigu ze startu lotnego na dystansie jednego kilometra w Neukirchner-Alle (31,2 s, przeciętna prędkość 115,385 km/h). W grudniu 1908 roku Václav Klement postanowił udać się do Anglii, a jego misja znów zakończyła się sukcesem - osiągając 118,72 km/h, Hieronimus ustanowił na torze wyścigowym Brooklands nowy oficjalny rekord prędkości. Laurin & Klement bije rekord prędkości w Brooklands