Škoda Fabia debiutuje w Chinach 2009-01-20 Škoda Auto wprowadza na chiński rynek drugi po Octavii Mingrui model dostosowany do potrzeb dalekowschodnich Klientów - Fabię Jingrui. Samochody klasy Fabii, stają się na chińskim rynku autami najchętniej wybieranymi przez Klientów. - Fabia Jingrui to samochód wysokiej jakości, o ogromnym potencjale wzrostu sprzedaży. Jej pełen energii design oraz nadwozie dostępne w wersji z białym dachem sprawiają, że auto bardzo korzystnie prezentuje się na tle konkurencji - mówi Liu Jian, prezes Shanghai Volkswagen, w którym powstają modele Škody przeznaczone na dalekowschodnie rynki. Wiele elementów jej wyposażenia, takich jak pneumatyczne, elastyczne pióra wycieraczek, tempomat czy przygotowanie do montażu nawigacji, pojawia się w Chinach w samochodzie tej klasy po raz pierwszy. Chińscy Klienci doceniają też, że pod względem przestrzeni wewnątrz auta, Fabia Jingrui może się poszczycić największą ilością miejsca dla  kierowcy i pasażerów w porównaniu z konkurencją.Chińska Fabia Jingrui dostępna jest w pięciu wersjach wyposażenia z silnikami o pojemności 1,4 l i 1,6 l wraz z pięcio- i sześciostopniową ręczną przekładnią skrzyni biegów oraz sześciostopniowym automatem typu Tiptronic. Jej ceny kształtują się od 81 900 juanów (9 000 euro) do 117 900 juanów (13 000 euro). To bardzo atrakcyjna cena. Nic więc dziwnego, że Fabia Jingrui uzyskała znakomite oceny Klientów od momentu grudniowego debiutu na targach motoryzacyjnych Auto Show w Szanghaju. W ciągu kilku tygodni chińscy Klienci złożyli już ponad 8500 zamówień na to auto. Fabia Jingrui otrzymała także wiele prestiżowych wyróżnień m.in. nagrodę dla najlepszego nowego modelu  Best New Model Award oraz nagrodę dla najbardziej oczekiwanego nowego modelu Most   Anticipated New Model in 2008. Obecnie w Szanghaju powstają dwa dopasowane do chińskiego rynku modele Škody Octavia Mingrui i Fabia Jingrui. W porównaniu ze swoimi europejskimi wersjami, oba modele mają inne ustawienie podwozia, system paliwowy został zmieniony tak, aby odpowiadał lokalnym paliwom, wprowadzono również kilka zmian w designie. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Klientów, koncern planuje wprowadzać na chiński rynek kolejne modele marki Škoda w przynajmniej rocznych odstępach. Nic dziwnego, bo chiński rynek, na którym marka Škoda obecna jest już od ponad 15 lat, jest dla czeskiego koncernu bardzo obiecujący. Kluczem do sukcesu było integralne związanie się z dalekowschodnimi dostawcami.  W marcu 2007 r. fabryka Volkswagena w Szanghaju rozpoczęła lokalną produkcję aut marki Škoda. Obecnie funkcjonuje na miejscu cały łańcuch produkcyjny już teraz wytwarzanych jest tam ponad 90 procent części, a ilość elementów importowanych z Europy ma nadal się stopniowo zmniejszać. To pozwala modelom Škody zachować konkurencyjność cenową na bardzo wymagającym pod tym względem rynku. Aby zapewnić odpowiednią jakość produktów, Škoda Auto prowadzi w Szanghaju długoterminową misję.  Naszym celem jest osiągnięcie regularnej komunikacji i kontaktu ze spółką-matką oraz zapewnienie równie wysokiej jakości produkowanych lokalnie samochodów Škody jak w Europie mówi František Drábek z działu projektów międzynarodowych Škoda Auto.