Drzewko za Škodę 2009-06-04 Już od trzech lat Škoda Auto realizuje projekt o nazwie "Drzewo za każdy sprzedany samochód", który w pełni charakteryzuje stosunek koncernu do ekologii i czystego środowiska. To również wyraz  zaangażowania pracowników w inicjatywy społeczne oraz ich gotowości do wspierania regionów, w których działa firma.Celem projektu jest wsparcie niekomercyjnego sadzenia drzew, zwłaszcza w miejscach zagrożonych erozją wodną, wiatrową, osunięciami ziemi lub szkodnikami. Nowe drzewa zostaną rozmieszczone również wzdłuż ruchliwych ulic i na byłych wysypiskach śmieci. Podobnie jak w latach poprzednich, pracownicy Škody pomagają wskazać najlepsze miejsca do zasadzenia 58 908 drzewek – jest to liczba, która odpowiada ilości samochodów marki Škoda sprzedanych w zeszłym roku na terenie Czech. - Projekt sadzenia drzew wywołał ogromne zainteresowanie w regionach, w których działają nasze fabryki. Jesteśmy zachwyceni, że nasi pracownicy rozpropagowali projekt wśród tak wielu osób, w tym członków lokalnych rad. Wiele organizacji ochrony zwierzyny łownej i lasów chce posadzić „nasze” drzewa w zwierzyńcach i zagajnikach znajdujących się w złym stanie. Niektóre sadzonki zostaną użyte w celu polepszenia jakości zestawu odmian drzew w Karkonoszach, Górach Izerskich i na obszarze zwanym „Czeską Szwajcarią” - mówi Radek Špicar, Kierownik ds. PR Škoda Auto a.s.   W poprzednich latach drzewa sadzone były wyłącznie jesienią – obecna akcja koncernu rozpoczęła się już na wiosnę. Pierwszymi miejscami w których pojawią się sadzonki Škody będą Bakov nad Jizerou (miasto położone blisko zbiornika wodnego „Pod Zemanovými”) oraz Bílý Újezd. Od 2007 r. w ramach projektu „Drzewo za każdy sprzedany samochód” posadzono łącznie 131 977 nowych roślin. W ubiegłym roku inicjatywa ta została wyróżniona nagrodą za „Wyjątkowy projekt” w prestiżowym konkursie na Najlepszego Filantropa Korporacyjnego (TOP Corporate Philantropist).