Škoda Yeti - bezpieczeństwo w każdych okolicznościach 2009-09-10 Yeti - najnowszy model marki Škoda został wyposażony w liczne systemy wspomagające kierowcę. Ułatwiają one kontrolę nad samochodem, zwłaszcza w niebezpiecznych sytuacjach na drodze. ABS system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania. Dzięki niemu kierowca w trakcie hamowania może kierować samochodem i omijać przeszkodę. AFM zapisuje i analizuje dane z czujników systemu ESP.  Na podstawie tych danych dobiera odpowiedni sposób pracy systemu ESP – gwarantując, w zależności od aktualnych potrzeb, szybszą lub późniejszą reakcję systemu. ASR system zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania – uniemożliwia poślizg kół napędowych w trakcie przyspieszania, a także poprawia bezpieczeństwo. DSR system podpowiedzi ruchu kierownicą – podpowiada on kierowcy, w którą stronę powinien skręcić kierownicę, aby zwiększyć efektywność działania takich systemów, jak ESP i ABS. EBV elektroniczny rozdział siły hamowania – system odpowiedzialny za rozkład siły hamowania pomiędzy osie, skraca drogę hamowania. ESBS elektroniczna stabilizacja podczas hamowania – system, który działa w taki sposób, aby hamujący z zakręcie samochód zachował swój tor jazdy. EDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego umożliwia sprawne poruszanie się samochodu w sytuacji, gdy tylko jedno z kół (lewe lub prawe) ma przyczepność. System przyhamowuje ślizgające się koło, dzięki temu moment obrotowy przekazywany jest na koło o większej przyczepności. Dedykowane sprzęgło Dedykowane, elektro-hydrauliczne sprzęgło napędu 4x4, które pełni rolę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i odpowiada za rozkład siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią. HBA hydrauliczne wspomaganie nagłego hamowania – system, który zwiększa siłę hamowania podczas awaryjnych sytuacji, kiedy gwałtownie wciskany jest pedał hamulca. HHC system, który umożliwia bezpieczne ruszanie pod górę. Po włączeniu pierwszego biegu i zwolnieniu hamulca, przez około 2 sekundy w układzie hamulcowym utrzymywane jest ciśnienie, aby auto nie stoczyło się w dół. MSR system, który reguluje moment obrotowy silnika podczas hamowania silnikiem. Tym samym zapobiega poślizgowi kół. Off-road  zestaw funkcji zdecydowanie poprawiających właściwości jezdne podczas pokonywania odcinków terenowych (drogi polne, leśne itp.), zwiększa także bezpieczeństwo jazdy na tego typu nawierzchniach.