Launch Škody Yeti 4x4 2009-10-07 "Launch" Škody Yeti 4x4 – przykład połączenia marketingu w wyszukiwarkach i kampanii TV.Kampania wprowadzająca nowy model Škody - Yeti 4x4, to pierwszy przykład na polskim rynku kampanii telewizyjnej odsyłającej do stron Google, zamiast podawania brandowego adresu strony WWW. Skoda Auto Polska zawsze szuka innowacyjnych rozwiązań i chętnie je wdraża, co pokazuje także ta kampania.Wykorzystano w niej spot telewizyjny zawierający komunikat "wygraj YETI", który jest wpisywany w okno wyszukiwarki. W ten sposób widz został odesłany na stronę www.google.pl. W tym samym czasie emitowana jest reklama SEM, która kieruje internautów do konkursu i strony promocyjnej. Już pierwszy dzień kampanii pokazał synergię cross-mediowego planowania komunikacji. Kilka tysięcy osób wykorzystało możliwość i odwiedziło serwis promocyjny po wpisaniu w wyszukiwarce hasła wygraj yeti. Tego typu mechanizm wykorzystuje też zjawisko konsumpcji mediów w jednym czasie, gdy widz jednocześnie ogląda telewizję i surfuje w Internecie. Wyszukiwarki jako źródło wiedzy w sieci znacznie ułatwią internautom dotarcie do informacji na temat promowanych produktów. Stają się one pierwszym miejscem kontaktu, znacznie skuteczniejszym, niż podawanie adresu strony WWW w komunikacie reklamowym – twierdzi Jarosław Pająk z Mediacom. Kampanię zaplanowali wspólnie Mediacom oraz Outrider. Kreację do kampanii przygotowała Agencja Change Integrated. Wytęż wzrok! Sprawdź, czy na zdjęciu obok, wykorzystanym na bilboardach i w prasie jest tylko jeden Yeti!