Effie 2009 dla Skody 2009-10-30 Skoda Auto Polska S.A., wraz z Change Integrated otrzymała prestiżową nagrodę za kampanię marketingową Sell Out 2008. Srebrne Effie jest jedną z najważniejszych nagród branżowych.Nagrody wręczono 24 października, podczas uroczystej ceremonii w Filharmonii Narodowej w Warszawie, prowadzonej przez Marcina Prokopa i Artura Orzecha.  Podczas jubileuszowej, dziesiątej edycji pokazano archiwalne materiały z wcześniejszych lat, można było również obejrzeć wystawę związaną z 10-leciem Effie. Wszystkie nagrodzone w poprzednich latach i w roku bieżącym kampanie zaprezentowano na specjalnych planszach. Nagrodzona kampania Skody, dotycząca wyprzedaży modeli z rocznika 2008, przyczyniła się do sukcesu sprzedażowego marki. Reklamy sugerowały Klientom, aby nie pozwolili odwrócić swojej uwagi od atrakcyjnej oferty Škody.  Emitowane były w internecie, telewizji i radio. Największą popularnością cieszyły się trzy spoty telewizyjne - Tenor, Bagietka i Karateka (można je obejrzeć tutaj: http://www.skoda-auto.pl/pl/multimedia/reklamy-i-filmy.html). „Nasza kampania okazała się dużym sukcesem – odnotowaliśmy wysoką sprzedaż modeli z rocznika 2008,  doceniła to także czeska centrala naszej firmy. Ponieważ kampania pozwoliła nam na dobre rozpoczęcie roku i przyczyniła sie do uzyskania pozycji lidera rynku, planujemy wykorzystywać ją także w tym roku” – powiedział Arkadiusz Miłek, Kierownik Zespołu Produktu Skoda Auto Polska S.A. EFFIE jest jednym z najważniejszych na świecie konkursów branży komunikacji marketingowej. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to jedyny festiwal, który nagradza nie tylko wybitne pomysły kreatywne, ale głównie efekt rynkowy kampanii reklamowej. W Polsce organizacją konkursu zajmuje się Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.