Nowy silnik dla Superba 2010-02-19 Zmienia się gama silników dostępnych dla Superba – dotychczasowa jednostka 2.0 TDI PD DPF 103 kW/140 KM zostaje zastąpiona nową: 2.0 TDI CR DPF 103 kW/140 KM.Nowa jednostka dostępna jest z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów oraz 6-stopniową automatyczną przekładnią DSG. Silnik spełnia normy emisji spalin EU5. Cena Superba wyposażonego w nowy silnik się nie zmienia. Silnik jest już dostępny w modelu Yeti, a po wprowadzeniu go do gamy silników Superba (zarówno w wersji nadwozia liftback, jak i kombi) w dalszej kolejności trafi do modelu  Octavia. Superb combi Skrzynia biegów 6M 6 DSG 2.0 TDI PD DPF 2.0 TDI CR DPF 2.0 TDI PD DPF 2.0 TDI CR DPF Norma emisji spalin EU4 EU5 EU4 EU5 Moc maks. przy obr. (kW/min-1) 103/4000 103/4200 103/4000 103/4200 Maks. moment obr. przy obr (Nm/min-1) 320/1800-2500 320/1750-2500 320/1800-2500 320/1750-2500 Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,3 10,2 10,3 10,3 Zużycie paliwa(warunki miejskie) 7,7 6,9 8,9 7,7 Zużycie paliwa(warunki pozamiejskie) 5,1 4,7 5,6 5,1 Zużycie paliwa(wartość uśredniona) 6,1 5,5 6,8 6,0 Emisja CO2 160 145 179 158 Superb w wersji liftback z silnikiem 2.0 TDI CR DPF osiąga prędkość maksymalną 208 km/h, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,1 sekundy i zużywa średnio 5,4 l paliwa na 100 km. W porównaniu ze swoim poprzednikiem silnik emituje mniej spalin – wartość emisji CO2 wynosi 143 g/km (poprzednik: 155 g/km). Tak doskonałe właściwości zapewnia nowoczesny układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. Dzięki niemu jednostka napędowa gwarantuje mniejsze zużycie paliwa, a tym samym - mniejszą emisję spalin.