Fabie ze 180 konnym silnikiem 2010-03-03 Na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym Škoda Auto prezentuje między innymi nową Fabię RS oraz Fabię Combi RS, kolejny po Octavii RS usportowiony model. Po raz pierwszy w swej historii, Škoda zastosowała podwójnie doładowany czterocylindrowy silnik benzynowy, zapewniający - pomimo swej niewielkiej pojemności 1,4l - moc aż 180 KM. Połączenie kompresora i turbiny płynnie i harmonijnie zwiększa moc silnika, a maksymalna prędkość 224 km/h (kombi: 226 km/h) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy (w obu wersjach), to jawna obietnica sportowych wrażeń. Zużywając 6,4 l paliwa na 100 km, Fabia RS oferuje dużą moc, maksymalną oszczędność paliwa, a także wyśmienite parametry, jeśli chodzi o ochronę środowiska naturalnego. Obie wersje charakteryzuje atrakcyjnie wyglądający przedni zderzak i zintegrowane światła przeciwmgielne, które opcjonalnie mogą być wyposażone w system Corner lub zamienione na światła dzienne, wykonane w technologii LED. Wyjątkowość Fabii RS spośród innych wersji tego modelu podkreślają 17-calowe obręcze kół Gigaro, wykonane ze stopu metali lekkich, zaprojektowane specjalnie dla RS, a także czerwone zaciski hamulcowe, przyciemniane szyby, nowy tylny zderzak z dyfuzorem oraz podwójna końcówka rury wydechowej. W zależności od koloru nadwozia, dach ze spojlerem i koła dla Fabii RS hatchback będą dostępne w trzech różnych kolorach: czarnym, białym i srebrnym. Usportowione podwozie pojazdu z ESP, ABS i ASR zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu mocy i dynamiki, ale jednocześnie bezpieczeństwa. Aby poprawić wrażenia jezdne, zastosowano system XDS, który elektronicznie przyhamowuje koło tracące przyczepność. Komfort i bezpieczeństwo zwiększa ponadto dostępny w wyposażeniu standardowym system kontroli ciśnienia w oponach oraz asystent ruszania pod górę. Zarówno Fabia RS, jak i Fabia Combi RS wyposażone są w regulowane na wysokość sportowe fotele z logo RS na oparciach. Trójramienna, pokryta skórą sportowa kierownica opcjonalnie może stać się wielofunkcyjna, z kontrolką dźwigni zmiany biegów, współpracującą z siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG. Podobnie jak w pozostałych wersjach Fabii, również w RS kierownica ma regulację wysokości i długości. Prostotę stylistyki wnętrza podkreśla tablica rozdzielcza Onyx i wykonane z nierdzewnej stali pedały o antypoślizgowej powierzchni. Łącznie z nową stylistyką Fabii RS, Škoda zmieniła także wygląd swego modelu rajdowego, Fabii Super 2000. Zgodnie z nowymi regulacjami FIA, samochód został poszerzony do 1820 mm. Aby zwiększyć osiągi rajdowej Fabii Super 2000, Škoda zmodyfikowała również wlot powietrza do silnika i układ wydechowy.