Škoda Octavia Internetowym Samochodem 2009 roku! 2010-04-26 Škoda już po raz drugi zdobyła tytuł Internetowego Samochodu Roku. Zwycięzcą została Škoda Octavia, która zdecydowanie wyprzedziła drugiego w plebiscycie VW Golfa oraz trzeciego Opla Astrę. Internetowy Samochód Roku to prestiżowe wyróżnienie, przyznawane najpopularniejszym samochodom, obecnym w polskim Internecie. Dwa lata temu w plebiscycie triumfowała również Škoda. Wtedy zwycięzcą została Fabia. Plebiscyt na Internetowy Samochód Roku przeprowadzany jest na stronach portalu motoryzacyjnego mojeauto.pl. Internauci, głosując na konkretne modele samochodów, robią to zupełnie nieświadomie. Można powiedzieć, że „głosują” podczas przeglądania szczegółowych informacji dotyczących m.in. cen wraz z danymi technicznymi, wersji wyposażenia, czy wreszcie przeglądając zdjęcia wybranych modeli. Pod uwagę brane jest bowiem zainteresowanie internautów informacjami o poszczególnych modelach, które jest mierzone liczbą kliknięć na każdą z odsłanianych witryn internetowych. W drugiej połowie 2008 roku na rynku pojawiła się „odświeżona” wersja Škody Octavii. Od początku model cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem internautów, co przełożyło się na to, że w plebiscycie na Internetowy Samochód Roku model ten aż sześciokrotnie zajmował pierwsze miejsce w zestawieniach miesięcznych, a pięć razy był na drugim miejscu.