Reklama Superba Combi nagrodzona Brązowym Lwem 2010-07-01 Na 57. International Advertising Festival Cannes Lions, agencja Change Integrated otrzymała Brązowego Lwa za przygotowaną dla Škody Superb Combi reklamę telewizyjną. Nagroda została przyznana w kategorii Direct. Nagrodzony spot był pierwszym tego typu zabiegiem marketingowym zastosowanym w Polsce. To kolejne wyróżnienie dla tej reklamy – w tym roku nagrodzoną ją również w konkursie Krajowych Twórców Reklamy w dwóch kategoriach - Film i Active Advertising. Jest to jednocześnie dowód na to, że marka Škoda stawia na innowacje nie tylko w dziedzinie produktów, ale również komunikacji. „Skoda Auto Polska zawsze dostrzega potencjał nowoczesnych technik marketingowych w komunikacji reklamowej. Dlatego bez wahania zdecydowaliśmy się na ryzykowne z technicznego punktu widzenia, ale zakończone pełnym sukcesem, wykorzystanie techniki roadblockingu w kampanii telewizyjnej – powiedział Maciej Michalik, Dyrektor Marketingu w Skoda Auto Polska SA. Przypomnijmy, emitowana kilka miesięcy temu w telewizji polskiej reklama zapraszała widza do swoistej interakcji: program TVP1 pokazywał Superba Combi z zamkniętym bagażnikiem, podczas gdy dokładnie w tym samym czasie na kanale TVP2 emitowana była reklama Superba z otwartym bagażnikiem. Na dole ekranu widniał napis: „Aby otworzyć bagażnik, naciśnij przycisk 2”. Widz, przełączając kanały, mógł naprzemiennie „otwierać” lub „zamykać” bagażnik Superba Combi. Taka interakcja to zupełnie nowy sposób komunikacji. Škoda zaprezentowała jedno z wielu innowacyjnych rozwiązań, w jakie został wyposażony Superb. Właśnie za pomocą przycisku, czyli dokładnie tak, jak podczas reklamy, użytkownik otwiera lub zamyka bagażnik Superba Combi.