Wzrost sprzedaży i zysków Škody Auto w pierwszej połowie 2010 roku 2010-07-30 Wyniki, jakie osiągnął największy czeski producent samochodów w pierwszej połowie 2010 roku oznaczają nie tylko nowy rekord sprzedaży, ale również wzrost zysków. Škoda Auto dostarczyła 378,7 tys. samochodów, co przekłada się na wzrost rok do roku o 49.1 tys. samochodów (+ 14.9%). Zysk operacyjny wyniósł 5.9 miliarda CZK, co w porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza wzrost o 1.7 miliarda CZK (+40.6 %). Wzrost dostaw wiązał się z poprawą wyników sprzedaży na rynkach azjatyckich oraz Europy Zachodniej (wyłączając rynek niemiecki). Łączna sprzedaż 117,3 tysięcy pojazdów oznacza wzrost sprzedaży o 34.5%. Sprzedaż w Niemczech, zgodnie z przewidywaniami spadła, za sprawą zakończenia dopłat do złomowanych samochodów (nowych nabywców znalazło tutaj 58 tys. samochodów, co oznacza spadek o 33.8%). Dzięki 30,4 tys. (+16.6%) sprzedanych samochodów, firma wyraźnie poprawiła swe wyniki sprzedaży w rodzimych Czechach. Optymizmem napawają zwłaszcza rezultaty, jakie osiągnął Superb (+149.6%), Yeti (+> 500%) i Octavia (+20.0%). Škoda w Polsce zakończyła półrocze na pozycji lidera sprzedaży samochodów osobowych. Jest jedyną spośród pierwszych sześciu marek, której udział rynkowy wzrósł w pierwszym półroczu 2010 w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku. Dobre wyniki sprzedaży osiągnęły nowe modele Skody - Yeti (1 217 szt.) i Superb Combi (538 szt.) "Pozytywny trend w sprzedaży naszych samochodów w pierwszej połowie 2010 roku w głównej mierze zawdzięczamy sprzyjającej sytuacji na rynku, a także poszerzonej gamie oferowanych modeli naszej marki.", powiedział Reinhard Jung, Prezes Zarządu Škody Auto. "Mając na uwadze sytuację gospodarczą na wielu rynkach i zakończenie dopłat rządowych do stosowania proekologicznych rozwiązań, nasze oczekiwania dotyczące drugiej połowy roku są bardziej zachowawcze. Jednakże, niezależnie od tego oczekujemy poprawy wyników sprzedaży i wyników finansowych za cały rok 2010", dodał Jung.