Škoda niezmiennie liderem sprzedaży 2010-08-13 Po raz kolejny miesięczne wyniki sprzedaży potwierdzają, że Škoda jest liderem rynku samochodów osobowych w Polsce. Lipiec był kolejnym miesiącem, który czeska marka zakończyła na pierwszym miejscu w zestawieniu sprzedanych samochodów. Co więcej, Škoda utrzymuje pozycję lidera sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce nieprzerwalnie od kwietnia 2009 roku, czyli od 16 miesięcy! W lipcu rynek samochodów wynosił 24 488 szt., co oznacza spadek w stosunku do lipca 2009 o 0,72% i spadek w stosunku do czerwca 2010 o 13,24%. Udział marki Škoda w całym rynku wyniósł 11,46%. W lipcu marka Škoda sprzedała 2 806 swoich modeli (w ubiegłym roku: 2922 szt.), wyprzedziła drugiego w zestawieniu Fiata, który sprzedał o 638 samochodów mniej oraz Forda, który sprzedał 698 pojazdów mniej. Po pierwszych siedmiu miesiącach 2010 roku także prowadzi Škoda ze sprzedażą 21051 pojazdów, wyprzedzając w zestawieniu Fiata o 5507 sztuk i Volkswagena o 6444 sztuki. Jeśli chodzi o rynek światowy, liczba samochodów dostarczona do klientów przez Škodę Auto od początku roku systematycznie rośnie. Na dzień 31 lipca 2010 sprzedaż wynosiła 437 260 sztuk, co oznacza wzrost o 13.4 % w porównaniu z ubiegłym rokiem. W samym lipcu, Škoda sprzedała 58 513 samochodów na całym świecie, czyli o 4.8 % więcej niż w lipcu 2009 roku. W lipcu największą popularnością wśród modeli marki Škoda na świecie cieszyły się: Octavia (23,988 szt), Fabia (17 669 szt), Superb (7653 szt./ wzrost aż o 187.6 %), Yeti (3,966 szt.), Octavia Tour (2847 szt.), Roomster (2390 szt.).