Udany luty dla Škody - marka pozostaje liderem rynku 2011-03-11 Po udanym styczniu, marka w kolejnym miesiącu 2011 odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży i pozostaje liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce. W okresie od stycznia do lutego 2011 Škoda sprzedała 6 308 sztuk samochodów, o 347 (5,82%) więcej, niż w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dla porównania, znajdujący się na drugiej pozycji Fiat w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku sprzedał 3 839 sztuk samochodów (2010: 4 350, spadek o –11,75%). W samym lutym br. na zakup samochodu oznaczonego logo Škody zdecydowało się 3 021 nabywców. Na drugim miejscu znalazł się Opel (1 739 szt.), a na trzecim Fiat (1 600 szt.). Udział rynkowy Škody wyniósł 12,87% i był o 0,97 p.proc. wyższy niż w ubiegłym roku.W lutym największą popularnością cieszyła się Škoda Octavia (łączna sprzedaż 1 443 szt.) i Fabia (1 094 szt.). Škoda konsekwentnie realizuje plan sprzedaży przyjęty na 2011 rok. Póki co, ani zmiany dotyczące możliwości odliczenia podatku VAT od samochodów z homologacją ciężarową, ani inne czynniki rynkowe nie zagroziły stabilnej pozycji czeskiego producenta. Zachęcamy do zapoznania się z opinią eksperta, którą można przeczytać na Škoda PR Portal, w dziale rynek. Zamieściliśmy tam również wykresy, które dotyczą sprzedaży samochodów marki Škoda w różnych ujęciach – z podziałem na województwa, wersje wyposażenia, wersje silnikowe, czy modele. Zapraszamy do korzystania z nowo udostępnionych materiałów.