Rynek maleje, udział ŠKODY w rynku rośnie 2011-11-30 W październiku ŠKODA sprzedała 3 315 aut, co niezmiennie daje jej pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Mimo tego, że sprzedaż jest niższa od ubiegłorocznej o ok. 7%, ze względu na blisko 18% spadek całego rynku, ŠKODA zdołała zwiększyć swój udział rynkowy z 11,72% do 13,3%. Liderem październikowego rankingu modeli jest Octavia (1 564 szt.), tuż za nią plasuje się Fabia (1 101 szt.). Silną pozycję w swoich segmentach utrzymują modele Superb (277 szt.), Yeti (208 szt.) oraz Roomster (165 szt.) Biorąc pod uwagę cały 2011 rok, ŠKODA jest jedyną marką w pierwszej piątce, której udało się zwiększyć udział rynkowy. Obecnie wynosi on 12,83% i jest o 1,25 p.proc. wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wartym podkreślenia jest fakt, że druga w rankingu marka – Ford – sprzedała o ponad 12 tys. samochodów mniej. Niektóre marki już w październiku zaczęły aktywności związane z wyprzedażą rocznika 2011, jednakże nie miało to wpływu na odwrócenie trendu spadku ogólnej sprzedaży w porównaniu do roku 2010. W ujęciu procentowym, październikowy spadek (-17,91%) był największym w skali całego roku. W listopadzie i grudniu 2010 sprzedaż była napędzana głównie przez tzw. „samochody z kratką”, a w tym roku nie ma czynnika, który równie skutecznie mógłby przyciągnąć klientów do salonów.