W lutym ŠKODA w dalszym ciągu z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży 2012-03-14 W 2012 roku ŠKODA odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. W samym lutym, światowa sprzedaż marki wzrosła o 13,1% i osiągnęła poziom przekraczający 72 100 sprzedanych sztuk. Tym samym udział marki w globalnym rynku wyniósł około 1,5%. "Powtórzenie dwucyfrowego wyniku w lutym 2012 potwierdza stabilną pozycję naszej marki", powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "Kontynuujemy realizację naszej Strategii Wzrostu 2018: w dwóch pierwszych miesiącach 2012 roku pokazaliśmy, że jesteśmy na doskonałej drodze, by osiągnąć sukces. Warto podkreślić, że ogólnie nastroje sprzedażowe w Europie nie są najlepsze, a nam mimo to udaje się osiągać doskonałe rezultaty". Luty 2012 okazał się bardzo dobrym miesiącem dla regionu Europy Zachodniej. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, marka zwiększyła sprzedaż o 0,8 procent, do 27 700 sztuk (luty 2011: 27 500 szt.) Tym samym, ŠKODA ponownie zwiększyła swojej udziały w rynku Europy Zachodniej: z 2,85 procent w lutym 2011 do 3,2 procent w lutym 2012. Bestsellerami okazały się tu ŠKODA Octavia i ŠKODA Fabia. Wyraźnie powiększyła się liczba zamówień na ŠKODĘ Yeti i ŠKODĘ Roomster - odpowiednio aż o 12,1 procent i 6,4 procent. Rynek Europy Środkowej w lutym wzrósł o 7,7 procent, do niemal 11 000 samochodów. W Czechach, rodzimym rynku ŠKODY, sprzedano niemal 4800 aut. Rejestracje w Polsce wzrosły o 15,46%, co kolejny miesiąc z rzędu zapewniło marce pozycję lidera. Udział w miesięcznych rejestracjach na poziomie 13,71% był najwyższy w historii tego typu zestawień zanotowanym przez ŠKODĘ. Szczególną popularnością wśród klientów z Europy Środkowej cieszyła się ŠKODA Yeti (+26,9 procent) i ŠKODA Roomster (+17,2 procent). Dostawy samochodów marki ŠKODA do klientów w lutym 2012 (w szt., zmiana w stosunku do roku 2011) ŠKODA Octavia (33 300; +17.2 %) ŠKODA Fabia (19 800; +2.6 %) ŠKODA Superb (7500; -12.5 %) ŠKODA Yeti (6200; +29.2 %) ŠKODA Roomster (2900; +8.6 %)