ŠKODA umacnia swoją pozycję 2012-10-16 Wyniki sprzedaży marki ŠKODA wzrosły we wrześniu 2012 roku o 3,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 83 900 szt. Producent samochodów ŠKODA ustanowił bardzo dobry wynik sprzedaży w pierwszych 9 miesiącach 2012 roku (717 200 szt.). Liczba dostarczonych samochodów w tym czasie wzrosła o 7,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (styczeń – wrzesień 2011: 664 800 szt.). „ŠKODA to marka, która pomimo panujących obecnie trudnych warunków rynkowych wciąż się rozwija” – powiedział Werner Eichhorn, członek Zarządu ŠKODA odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Sytuacja na niektórych rynkach europejskich pozostaje bardzo ciężka. Nam udało się jednak uzyskać wzrost sprzedaży i poprawić pozycję wśród producentów samochodowych. Nadchodzące wprowadzenie do sprzedaży modelu Rapid może dodatkowo poprawić sytuację ŠKODY” – dodaje Eichhorn. ŠKODA zanotowała niewielki spadek sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej, jednak wciąż uzyskując lepsze wyniki niż ogólna średnia rynku. Producent we wrześniu 2012 roku dostarczył w tym regionie 33 700 samochodów (wrzesień 2011: 35 200 szt.). Pomimo słabej sytuacji gospodarczej, wrześniowa sprzedaż ŠKODY wzrosła m.in. w Niemczech (+9,2 proc.) i Wielkiej Brytanii (+1,1 proc.). W Europie Wschodniej producent zanotował wzrost wrześniowej sprzedaży na poziomie 22,7 proc. (wrzesień 2012: 11 700 szt.; wrzesień 2011: 9 500 szt.). Na rynek rosyjski marka dostarczyła aż 8 800 samochodów, co daje 35,1 proc. wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W Europie Środkowo-Wschodniej we wrześniu 2012 roku samochody marki ŠKODA kupiło 9 300 klientów. Rok wcześniej, w tym samym okresie producent sprzedał ich 10 400 szt. Na rodzimym, czeskim rynku marka dostarczyła 4 600 aut (wrzesień 2011: 5 100 szt.). W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2012 roku, ŠKODA podniosła swoją łączną sprzedaż w Europie Środkowej do 94 000 samochodów. W Polsce we wrześniu 2012 roku zarejestrowano 1 971 samochodów osobowych marki ŠKODA. Udział rynkowy w 2012 roku wynosi 12,41 proc., co daje o 0,75 pp. więcej niż w roku ubiegłym. Marka pozostaje liderem rynku zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. Producent podnosi swoją sprzedaż na rynkach azjatyckich. We wrześniu 2012 roku Chiny odnotowały 6,6 proc., a Indie aż 18,3 proc. wzrost sprzedaży samochodów ŠKODA. Przez pierwsze 9 miesięcy 2012 roku, marka dostarczyła w Indiach aż 28 100 pojazdów. Dostawy samochodów ŠKODA do klientów na całym świecie we wrześniu 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego): ŠKODA Octavia (35 800; -2,1%) ŠKODA Fabia (18 900; -22,0%) ŠKODA Superb (10 700; +4,2%) ŠKODA Yeti (8 400; +29,9%) ŠKODA Roomster (3 500; -1,1%) ŠKODA Rapid India (tylko w Indiach: 1 500; nowy model) ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 4 900; nowy model)