ŠKODA gratuluje zwycięzcom Tour de France! 2013-07-22 Emocjonujący finisz na paryskich Polach Elizejskich: po 3 479 km morderczej walki, Brytyjczyk Christopher Froome został zwycięzcą tegorocznej edycji kolarskiego klasyka. Zwycięzcom wszystkich kategorii, podczas celebracji pod Łukiem Tryumfalnym gratulował i wręczał wykonane w Czechach puchary - Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję. Marka jest partnerem technicznym i sponsorem tego wydarzenia. Już po raz dziesiąty ŠKODA miała bezpośredni udział we współtworzeniu tego wielkiego, kolarskiego święta. Szczególnym patronatem czeska marka obejmuje młodych kolarzy walczących o białą koszulkę, którą otrzymuje najszybszy zawodnik do 25. roku życia. W tym roku klasyfikację tą wygrał Kolumbijczyk - Nairo Alexander Quintana Rojas. Wynik ten pozostawia trochę niedosytu w sercach polskich kibiców, którzy przez połowę trzytygodniowych zmagań mogli oglądać w białej koszulce z logo ŠKODY Michała Kwiatkowskiego. 23-letni zawodnik z Chełmży już od wielu lat notuje duże sukcesy, mało kto jednak spodziewał się aż tak rewelacyjnego debiutu Polaka w tym wyścigu: regularnie docierał do mety na czołowych pozycjach, ostatecznie zajmując wysoką 11. lokatę na blisko dwustu startujących kolarzy. ŠKODZIE przypadł zaszczyt przygotowania trofeów dla zwycięzców poszczególnych kategorii. Eleganckie rzeźby z kryształu zaprojektował stylista ŠKODY Peter Olah. Jego dzieło ręcznie wykonali czescy artyści. Nagrody trafiły do zwycięzcy Tour de France Christophera Froome’a, Quintany Rojasa, który oprócz białej koszulki ŠKODY zdobył też białą w czerwone grochy, symbolizującą najlepszego kolarza górskiego, oraz Słowaka Petera Sagana, który w tym roku okazał się najlepszym sprinterem, honorowanym zieloną koszulką. Wygranym w Tour de France jest także ŠKODA, która już po raz kolejny mogła zaprezentować się z najlepszej strony przed dwunastoma milionami kibiców wzdłuż tras i zatrważającej liczbie 1,7 miliarda telewidzów. Flota 250 czeskich samochodów, obejmujących wszystkie modele od Citigo, poprzez ostatnie nowości pokroju Octavii Combi, aż po czerwoną limuzynę Superb, służyła przez 21 dni, jako obsługa techniczna całego wielkiego przedsięwzięcia. Pokonując setki tysięcy kilometrów wśród peletonu, mozolnych górskich podjazdów i sprinterskich pościgów, auta udowodniły swoją wielką wytrzymałość i twardy charakter. Werner Eichhorn, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, podsumowuje to słowami: „Tegoroczny Tour po raz kolejny zaprezentował nam światową czołówkę kolarstwa. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy się przyczynić do sukcesu tego wspaniałego wyścigu. Dla nas trzecie, największe wydarzenie sportowe na świecie było świetną okazją do zaprezentowania naszej marki i jej produktów publiczności z całego globu.” Oprócz samochodów, branding ŠKODY był wyraźnie widoczny także na liniach startowych i metach oraz trasach wszystkich etapów. Wspierając Tour de France oraz szereg innych wyścigów kolarskich, ŠKODA podkreśla swój bliski związek ze sportem i rowerami. Ojcowie, założyciele tego samochodowego potentata – konstruktorzy Laurin & Klement – zaczęli od stworzenia w 1895 roku roweru. Do dziś zajmują one honorowe miejsce w ofercie firmy. Obok hokeja na lodzie, kolarstwo to druga z najważniejszych strategii sponsorskich ŠKODY.