Christopher Froome wygrywa Tour de France! Puchary od ŠKODY dla zwycięzców 2015-07-27 Wielka radość na paryskim Champs-Élysées: Christopher Froome wygrywa tegoroczny Tour de France. Brytyjczyk świętował swoje zwycięstwo w sercu francuskiej stolicy razem z tysiącami fanów. Podczas ceremonii wręczania nagród, Froome i inni zwycięzcy w poszczególnych klasyfikacjach, wysoko wznieśli swoje puchary zaprojektowane przez ŠKODĘ, wykonane z czeskich kryształów. W tym roku po raz dwunasty ŠKODA AUTO sponsorowała to sportowe wydarzenie, jako oficjalny partner i dostawca pojazdów na czas Tour de France.   Na wspaniałej, reprezentacyjnej alei Paryża, Christopher Froome otrzymał gratulacje z rąk dyrektora działu personalnego ŠKODY, Bohdana Wojnara. Zdobywca zielonej koszulki, Peter Sagan, został uhonorowany specjalnie zaprojektowanym, kryształowym pucharem w tym samym kolorze. Po raz pierwszy czeski producent był sponsorem tej nagrody, przyznawanej dla najlepszego sprintera w Tour de France. Nairo Quintana wygrał białą koszulkę, przeznaczoną dla najlepszego młodego kolarza. Wyróżnienie dla najszybszego zawodnika w sekcji górskiej, trafiło do zwycięzcy Tour de France, Christophera Froome. Wszyscy wymienieni sportowcy otrzymali puchary wykonane z kryształowego szkła, zaprojektowane przez ŠKODĘ i wykonane przez czeską firmę Preciosa. ŠKODA jest oficjalnym partnerem wydarzenia, jak i dostawcą samochodów na czas legendarnego wyścigu od 2004 roku. Dla Wernera Eichhorna, członka zarządu ŠKODY odpowiedzialnego za sprzedaż i marketing, sponsoring ŠKODY ponownie okazał się olbrzymim sukcesem. „Każdego roku Tour de France jest jednym z największych wydarzeń sportowych, gdzie emocje sięgają zenitu. Dla ŠKODY, możliwość wspierania tego fantastycznego wyścigu, dokładnie po 120 latach od założenia firmy, było największym zaszczytem.”   Wyjątkowym aspektem tegorocznej współpracy marki ŠKODA z organizatorami Tour de France była premiera nowej ŠKODY Superb w roli „czerwonego” samochodu prowadzącego peleton.   ŠKODA Superb służyła jako mobilne centrum dowodzenia dla dyrektora generalnego wyścigu, Christiana Prudhomme. Specjalnie na tę okazję auto zostało wyposażone w specjalny osprzęt oraz duży, panoramiczny dach, który można otworzyć za naciśnięciem jednego przycisku. ŠKODA była doskonale widoczna podczas tegorocznego wyścigu Tour de France. Czeski producent samochodów po raz kolejny dostarczył niezawodną flotę 250 pojazdów, w skład której wchodziły między innymi ŠKODA Octavia Combi oraz nowa ŠKODA Superb. Flota ŠKODY jest od lat jednym z najważniejszych elementów współpracy z organizatorami wyścigu. Każdego roku, podczas trwającego trzy tygodnie sportowego wydarzenia, samochody pokonują łącznie 2,8 miliona kilometrów. Od 2004 roku, flota ŠKODY przejechała około 30 milionów kilometrów. To właśnie tutaj ŠKODA pokazuje się z najlepszej strony: niezawodności. Jeszcze żaden z samochodów nie zawiódł podczas wyścigu.   Kolarstwo jest dla marki ŠKODA fundamentem strategii sponsoringu sportu. Oprócz Tour de France oraz Tour of Spain („Vuelta”), producent samochodów wspiera inne wyścigi i niezliczoną ilość międzynarodowych i krajowych wydarzeń rowerowych. Sponsoring kolarstwa pokazuje historyczny związek marki z rowerem. To właśnie dzięki produkcji jednośladów, założyciele ŠKODY, Václav Laurin i Václav Klement, 120 lat temu rozpoczeli pełną sukcesów historię marki.