Pierwsze sukcesy sprzedażowe modelu KAMIQ w Chinach 2018-08-20 ŠKODA rozpoczęła drugie półrocze mocnym akcentem, dostarczając w lipcu 99 700 pojazdów do klientów na całym świecie i tym samym poprawiając wynik z poprzedniego roku o 14,6 proc. Marka umocniła także swoją pozycję na rynku europejskim, w Rosji, w Chinach i w Indiach. Popularność zyskał nowy model SUV-a KAMIQ, który zaraz po wejściu na najbardziej dochodowy rynek ŠKODY w Chinach, w ciągu pierwszego miesiąca został dostarczony do klientów w liczbie 2 200 egzemplarzy. Obok Europy, gdzie sprzedaż samochodów marki SKODA w lipcu 2018 roku wzrosła o 15,7 proc., w Rosji odnotowano wzrost o 24,7 proc, w Chinach o 13,7 proc., a w Indiach o 12,7 proc., w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku. Do sukcesu marki przyczyniła się bardzo dobra sprzedaż flagowego modelu OCTAVIA oraz cieszące się coraz większym uznaniem kierowców SUV-y KODIAQ i KAROQ. Z doskonałym przyjęciem spotkał się nowy model SUV-a KAMIQ, który ciągu pierwszego miesiąca został dostarczony do chińskich klientów w liczbie 2 200 egzemplarzy. - Cieszy nas, że w lipcu udało nam się kontynuować rekordowe wyniki, które uzyskaliśmy po pierwszym półroczu. W związku z wejściem na rynek nowej wersji bestsellerowego modelu ŠKODY FABII, której pierwsze egzemplarze opuściły linię produkcyjną z początkiem sierpnia, w kolejnych miesiącach spodziewamy się jeszcze lepszych rezultatów – podkreśla Alain Favey, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu ŠKODA AUTO. W Europie Zachodniej, w lipcu ŠKODA dostarczyła klientom 40 600 egzemplarzy samochodów, odnotowując tym samym wzrost o 17,1 proc. w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku (34 700 egzemplarzy w 2017 roku). W Europie Środkowej liczba dostarczonych samochodów wzrosła o 6,7 proc. w stosunku do lipca poprzedniego roku (14 700 egzemplarzy w 2017 roku), zaś we wschodniej części kontynentu (z wyłączeniem Rosji) marka zanotowała znaczący wzrost – sprzedano o 27 proc. więcej pojazdów w stosunku do lipca ubiegłego roku.   ŠKODA umocniła swoją pozycję także na chińskim rynku, na którym w lipcu sprzedano 25 100 modeli, czyli o 13,9 proc. więcej niż w 2017 roku. W Izraelu dostawy przekroczyły zeszłoroczną liczbę o 6,5 proc. i wyniosły 2 100 dostarczonych samochodów, czyli o 1 900 więcej niż rok temu. Znaczny wzrost odnotowano także na rynku indyjskim, gdzie dostarczono 1400 samochodów do klientów, czyli o 12,7 proc. więcej w porównaniu do lipca poprzedniego roku.