ŠKODA dostarczyła już prawie 940 tys. pojazdów do klientów na całym świecie 2018-10-16 Od początku roku ŠKODA dostarczyła dotychczas prawie 940 tys. pojazdów do klientów na całym świecie, poprawiając tym samym zeszłoroczny wynik o 7,8 proc. Do świetnych rezultatów marki przyczyniły się prawie 35-procentowy wzrost sprzedaży na rynku rosyjskim oraz sukces odniesiony na największym rynku w Chinach, gdzie ŠKODA dostarczyła 30 600 pojazdów. Niezmiennie największą popularnością cieszy się ŠKODA OCTAVIA, rośnie także popyt na kompaktowego SUV-a KAROQ.    – Pierwsze trzy kwartały tego roku ŠKODA zakończyła z wynikiem prawie 940 000 pojazdów dostarczonych do klientów na całym świecie. To rezultat lepszy niż w 2017 r., pozwalający nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Podczas Paryskiego Salonu Samochodowego zaprezentowaliśmy nowe modele ŠKODY KODIAQ RS, KAROQ SCOUT i SPORTLINE, konsekwentnie realizując ofensywę mającą na celu poszerzanie portfolio ŠKODY w segmencie SUV – powiedział Alain Favey, członek Zarządu ŠKODY ds. sprzedaży i marketingu.   Największe wzrosty ŠKODA odnotowała na rynku rosyjskim, gdzie w pierwszych kwartałach dostarczono 57 500 pojazdów, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 28,2 proc. Imponujący wzrost producent odnotował we wrześniu, dostarczając 5800 pojazdów, czyli o 34,3 proc. więcej niż w poprzednim roku.   W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, producent znacznie zwiększył dostawy, osiągając w trzech kwartałach wzrost do 33 600 dostarczonych pojazdów.   Dwucyfrowy wzrost utrzymuje największy, chiński rynek ŠKODY. Między styczniem a wrześniem dostarczono tam 250 200 pojazdów, co stanowi wzrost o 17,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Również w Indiach marka poprawiła wyniki o 2,1 proc., dostarczając 12 600 pojazdów.   W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. w Europie Zachodniej ŠKODA dostarczyła do klientów 371 900 pojazdów, co stanowi wzrost o 1,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Natomiast tylko we wrześniu odnotowano spadek o 32,8 proc. w porównaniu z wrześniem 2017 r.   Zgodnie z przewidywaniami, tendencję spadkową zaobserwowano także na pozostałych rynkach europejskich: we Francji o 33,8 proc., w Wielkiej Brytanii o 32,7 proc., we Włoszech o 12,3 proc., w Hiszpanii o 18 proc., w Belgii o 8,7 proc., w Szwajcarii o 32,5 proc. i w Holandii o 49,3 proc.   Nieustannie przodującym modelem w porfolio ŠKODY jest OCTAVIA, którą od stycznia do września wybrało prawie 300 tys. kierowców. Wpływ na ostateczny wynik ma również wzrastająca sprzedaż SUV-ów marki: KAROQ, KODIAQ oraz dostępnego wyłącznie na rynku chińskim modelu KAMIQ.