ŠKODA wyprodukowała siedem milionów egzemplarzy bestsellerowej ŠKODY OCTAVIA 2020-02-21 Siedmiomilionowa ŠKODA OCTAVIA zjechała z linii produkcyjnej w głównej fabryce ŠKODY w Mladá Boleslav. Początki historii modelu sięgają 1959 roku. W połowie lat 90. powstała współczesna wersja pierwszej generacji modelu OCTAVIA. Od tego czasu sukces modelu stał się fundamentem dla dalszego rozwoju marki, który trwa do dziś. W 2019 roku ŠKODA dostarczyła klientom 363 700 sztuk modelu Octavia i świętowała światową premierę najnowszej, czwartej generacji bestselleru.    - OCTAVIA to serce naszej marki. Odnosząc sukcesy od połowy lat 90., znacząco przyczyniła się do przekształcenia ŠKODY z lidera regionalnego w znaczącego producenta samochodów na arenie międzynarodowej, który ugruntował swoją pozycję jako producent masowy. Świętowanie siedmiu milionów wyprodukowanych modeli OCTAVIA to wyjątkowe wydarzenie i doskonałe świadectwo fantastycznej pracy naszych kolegów z działu produkcji i logistyki – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. produkcji i logistyki.   OCTAVIA zachwyca klientów już od 1959 roku. Zawdzięcza to charakterystycznej dla tego modelu przestronności i wykorzystaniu zaawansowanych technologii. W latach 60. XX wieku był to ósmy samochód w portfolio producenta, licząc od zakończenia II Wojny Światowej. Właśnie dlatego nadano mu nazwę OCTAVIA, która pochodzi od łacińskiego słowa „octo” oznaczającego liczbę osiem. W ciągu 12 lat ŠKODA wyprodukowała około 400 000 sztuk tego popularnego modelu.   Debiut bestsellera  Jesienią 1996 roku w Paryżu, podczas „Mondial de l’Automobile”  ŠKODA zaprezentowała pierwszą generację współczesnej wersji modelu OCTAVIA. Design i przestronność limuzyny odpowiadały na potrzeby konsumentów, co przełożyło się na dostarczenie aż 61 000 sztuk w rok po premierze. Rok później z linii produkcyjnej zjechało ponad 117 500 egzemplarzy, prawie dwa razy więcej niż w 1997 roku. Do 2010 roku na drogach zadebiutowało ogółem 1 440 000 egzemplarzy modelu OCTAVIA pierwszej generacji.   OCTAVIA drugiej generacji rozpoczyna globalny wymiar produkcji Druga generacja ŠKODY OCTAVIA została zaprezentowana publiczności w 2004 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Dzięki ponadczasowej elegancji i jeszcze większej przestrzeni we wnętrzu, samochód kontynuował historię sukcesu swojego poprzednika. Do jego popularności przyczynił się większy bagażnik i najnowsze technologie. Jeszcze bardziej poprawiono komfort jazdy, a bezpieczeństwo poprawiło wprowadzenie ABS oraz czterech poduszek powietrznych i nowych aktywnych zagłówków. ŠKODA wyprodukowała w sumie około 2 500 000 modeli OCTAVIA drugiej generacji.   Produkcja drugiej generacji modelu OCTAVIA odbywała się od 2005 roku również w fabryce Aurangabad w Indiach, a w 2007 roku wystartowała produkcja modeli na rynek chiński w Shanghai Volkswagen (obecnie SAIC Volkswagen Automotive Co. Ltd.). Od 2009 roku OCTAVIA produkowana jest także  w fabryce koncernu Volkswagen w Kaluga w Rosji.   Trzecia generacja modelu OCTAVIA Trzecia generacja bestsellera ŠKODY zadebiutowała w 2012 roku. Pięć lat później producent kompleksowo zmodyfikował model i udoskonalił jego wizerunek. Wraz z wprowadzeniem mobilnych usług online ŠKODA Connect po raz pierwszy OCTAVIA mogła zaoferować szereg zaawansowanych rozwiązań z obszaru connectivity. Na rynek trafiło około 2 600 000 modeli OCTAVIA trzeciej generacji.    Czwarta generacja modelu Octavia to awans o kilka poziomów Czwarta generacja bestsellera zadebiutowała w listopadzie 2019 roku.  Nowa OCTAVIA jest większa i jeszcze bardziej przestronna od poprzedniej wersji. Ikona marki łączy emocjonalny design i nowoczesne technologie z funkcjonalnością znaną już z poprzednich wersji tego modelu. Auto zostało wyposażone w najnowsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa oraz nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne o zwiększonej wydajności.     OCTAVIA niebawem dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz jako tzw. miękka hybryda (mHEV). Aranżacja auta, imponujący design, poziom wykonania, jakość wykorzystanych materiałów czy zastosowanie najnowocześniejszych systemów asystujących pozwalają na pozycjonowanie go wśród aut klasy premium.