ŠKODA oficjalnym głównym partnerem Tour de France już po raz 17 2020-08-20 ŠKODA pozostaje sponsorem i głównym partnerem Tour de France. Marka dostarczy niemal 250 pojazdów na potrzeby organizacji i obsługi wydarzenia. Ponadto w peletonie pojedzie specjalnie przygotowany czerwony SUPERB iV w roli mobilnego centrum dowodzenia dla Christiana Prudhomme'a, dyrektora wyścigu. ŠKODA sponsoruje także zieloną koszulkę dla najlepszego sprintera, a jako partner oficjalnej aplikacji Tour de France będzie na bieżąco informować fanów o najnowszych wydarzeniach z kolarskiej imprezy.   – Nasze głębokie zaangażowanie w kolarstwo i wieloletnia ścisła współpraca z organizatorem Tour de France A.S.O. są integralną częścią globalnego sponsoringu sportowego ŠKODA AUTO. To wydarzenie stanowi idealną okazję do zaprezentowania naszej marki na arenie międzynarodowej. Daje także wyjątkową możliwość by dzielić entuzjazm do tego dynamicznego sportu z milionami jego fanów – podkreśla Alain Favey, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.   Oprócz nowego bestsellerowego modelu OCTAVIA czwartej generacji i flagowej ŠKODY SUPERB, na potrzeby organizatorów i obsługi wyścigu, marka dostarczy także samochody KODIAQ, KAROQ i KAMIQ. SUPERB iV, pierwszy model ŠKODY z napędem hybrydowym typu plug-in, posłuży za stały element wyścigu, czyli czerwony samochód. W jego wnętrzu zasiądzie dyrektor Tour de France Christian Prudhomme. Dzięki zaawansowanej technologii komunikacyjnej będzie on dowodził wyścigiem z mobilnego centrum a specjalny otwierany szklany dach pojazdu zapewni mu najlepszy widok na peleton.   21 etapów, 180 kolarzy i trasa o długości 3470 km Tegoroczny Tour de France obejmuje aż 3470 kilometrów. 29 sierpnia około 180 zawodników wyruszy do Paryża z Grand Départ w Nicei na południowym wybrzeżu Francji. Wezmą oni udział w 21 etapach, w tym ośmiu górskich i indywidualnej jeździe na czas. Na trasie Tour de France znajduje się dwanaście nowych miast, w tym Le Teil, Chauvigny i Mantes-la-Jolie. Do najważniejszych punktów 107 wyścigu kolarskiego należą trasy górskie, które prowadzą peleton przez Alpy, Pireneje i Wogezy, a także Masyw Centralny i Jurę. Zawodowi kolarze będą musieli pokonać między innymi Grand Colombier, Col de la Lusette i Col de la Madeleine. 20 września peleton dotrze do mety przy Avenue des Champs-Elysées w Paryżu.   W tym roku Tour de France odbędzie się w późniejszym terminie ze względu na pandemię COVID-19. Z tego powodu organizator A.S.O. we współpracy z platformą szkoleniową Zwift zorganizował sześć wirtualnych etapów wyścigu. Od 4 lipca zażarcie rywalizowali ze sobą zawodowi kolarze. Możliwość zmierzenia się w wirtualnym świecie dostali także sportowcy-amatorzy. ŠKODA wspierała wydarzenie cyfrowo oraz sponsorowała także pakiet gościnny VIP Tour de France, który został rozlosowany wśród uczestników. Na trójkę zwycięzców czekają niezapomniane wrażenia, w tym przelot helikopterem nad peletonem.   ŠKODA wspiera wszystkich kolarzy i rowerzystów  Aby uczcić tegoroczny Tour de France, ŠKODA uruchomiła kampanię 360 stopni „To the Greatest Family of All: Cyclists”. Jej celem jest dzielenie się pasją do jazdy na rowerze i jednoczenie społeczności kolarskiej. Kampania realizowana jest w telewizji, kanałach społecznościowych marki oraz na witrynie internetowej WeLoveCycling.com. To tutaj entuzjaści kolarstwa mogą znaleźć wiele ekscytujących informacji na temat najsłynniejszego wyścigu kolarskiego na świecie i wziąć udział w konkursie. Do wygrania są m.in.: zielona koszulka sprintera z autografem, profesjonalny rower z włókna węglowego ŠKODA oraz pakiet na zakwaterowanie podczas Tour de France.   Ponadto ŠKODA jest ponownie w tym roku wyłącznym partnerem oficjalnej darmowej aplikacji Tour de France dostępnej na Android i iOS. Pozwala ona fanom kolarstwa na bieżąco śledzić najnowsze wydarzenia z wyścigu przez cały czas. Oprócz aktualnych wyników i informacji podawanych na żywo aplikacja oferuje śledzenie zawodników w czasie rzeczywistym, profile rowerzystów i wiele więcej.   Pasja ŠKODY do kolarstwa sięga początków historii firmy. W 1895 roku, 125 lat temu, Václav Laurin i Václav Klement założyli w Mladá Boleslav w Czechach manufakturę rowerów, kładąc tym samym podwaliny pod dzisiejszą markę ŠKODA. Obecnie producent jest zaangażowany w kolarstwo na wielu poziomach: oprócz wsparcia Tour de France i Tour of Spain ŠKODA wspiera inne międzynarodowe wyścigi kolarskie, a także liczne krajowe i międzynarodowe wydarzenia sportowe. Rowery i akcesoria rowerowe są również integralną częścią rozszerzonej gamy produktów ŠKODY.