Projektanci ŠKODA Design już po raz dziesiąty stworzyli trofea dla zwycięzców Tour de France 2020-09-08 20 września uczestnicy 107. Tour de France dotrą do mety na Polach Elizejskich w Paryżu. Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi przez designerów ŠKODY. W tym roku dział projektowy marki już po raz dziesiąty z rzędu był odpowiedzialny za stworzenie kryształowych trofeów wręczanych m.in. przez Alaina Favey`a, członka zarządu ds. sprzedaży i marketingu ŠKODA   W tym roku mierzące 60 centymetrów i ważące 4 kilogramy trofea wykonane z zielonego przezroczystego szkła charakteryzują się prostokątnymi wzorami. Inspiracją do stworzenia tego wyjątkowego projektu był zarówno czeski kubizm, jak i własna interpretacja cyfrowego designu przez artystów.   – Tradycyjna czeska sztuka kryształu po raz kolejny zainspirowała nas w tym roku do zaprojektowania trofeów dla zwycięzców Tour de France. Minimalistyczny geometryczny wzór sprawia wrażenie, jakby trofeum wyrastało z siebie. Puchary projektowane przez nas od 2011 roku stały się prawdziwym znakiem rozpoznawczym Tour de France – mówi Peter Olah, projektant ŠKODA AUTO.   Precyzyjne wykończenie geometrycznego wzoru wymaga pewnej ręki doświadczonych ekspertów cięcia szkła. Dzięki profesjonalizmowi rzemieślników załamania światła na szklanej powierzchni pucharu tworzą fascynujący spektakl przecinających się linii, który jest wzmocniony przez interakcję światła i cienia. Rezultatem są prawdziwe dzieła sztuki, które zostały wykonane przez czeską firmę Lasvit we współpracy z projektantem ŠKODA AUTO Peterem Olahem.   Nowa elektryczna ŠKODA ENYAQ iV na czele peletonu 107. edycja Tour de France rozpoczęła się 29 sierpnia w Grand Départ w Nicei na południu Francji. 180 kolarzy ma do pokonania 21 etapów, obejmujących łącznie 3470 kilometrów, w tym odcinki płaskie, pagórkowate, górskie oraz jazdę indywidualną na czas. Kryształowe puchary zostaną wręczone najlepszym zawodnikom 20 września na Polach Elizejskich w Paryżu. Jeden z nich, dla zwycięzcy klasyfikacji punktowej, osobiście wręczy członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu ŠKODA, Alain Favey.   W tym roku ŠKODA AUTO jest po raz 17. jest oficjalnym partnerem głównym Tour de France. W ramach swojego zaangażowania producent samochodów sponsoruje zieloną koszulkę lidera klasyfikacji punktowej oraz dostarczył niemal 250 pojazdów dla organizacji i kierownictwa wyścigu. Ponadto w peletonie funkcję „czerwonego samochodu” sprawuje m.in. pierwszy w pełni elektryczny SUV ŠKODY – ENYAQ iV. Model ten, wyposażony w najnowsze technologie komunikacyjne, pełni podczas kilku etapów rolę mobilnego centrum dowodzenia, z którego dyrektor wyścigu Tour de France, Christian Prudhomme, kieruje wydarzeniem.