Za nami Tour de France Femmes. Kasia Niewiadoma, ambasadorka marki Škoda, z zaszczytnym 3. miejscem 2023-08-04 30 lipca 2023 r. w Pau, po ośmiu etapach i 956 przejechanych kilometrach, zakończyła się druga edycja Tour de France Femmes avec ZWIFT. Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej zdobyła holenderska zawodniczka Demi Vollering. Liderka klasyfikacji punktowej - Belgijka Lotte Kopecky, otrzymała zielone kryształowe trofeum, zaprojektowane przez zespół Škoda Design. Producent samochodów sponsorował największy na świecie profesjonalny wyścig kolarski kobiet drugi rok z rzędu. Jako oficjalny główny partner wydarzenia, Škoda dostarczyła organizatorom 34 pojazdy hybrydowe typu plug-in oraz w pełni elektryczne, w tym modele Octavia, Superb i Enyaq. Ambasadorka marki w Polsce – Kasia Niewiadoma, zajęła w klasyfikacji generalnej zaszczytne 3. miejsce, powtarzając swój zeszłoroczny sukces. Kolarka wygrała też klasyfikację górską.   - Jestem niesamowicie szczęśliwa z tego, jak cały tydzień ścigania przebiegł. Rywalizację skończyłam na 3. miejscu, wygrywając również koszulkę najlepszej góralki, także na pewno moje osobiste cele zostały osiągnięte. Moje przygotowania do wyścigu przebiegły bezproblemowo, co było bardzo ważne. Jestem teraz w drodze na kolejne zgrupowanie wysokogórskie przed mistrzostwami świata i mam nadzieję, że po nich w końcu uda mi się znaleźć kilka dni na odpoczynek – mówi Katarzyna Niewiadoma, ambasadorka marki Škoda w Polsce.   Zielone trofeum stworzone przez zespół Škoda Design Škoda ponownie była sponsorem zielonej koszulki dla lidera klasyfikacji punktowej. Zwyciężczyni - Lotte Kopecky, otrzymała trofeum stworzone przez zespół Škoda Design. Kryształowa rzeźba ma ostro zarysowane linie, przypominające rower. Precyzja i technika wykonania pokazują podobieństwa między kolarstwem a konstrukcją samochodów. Projekt powstał w skomplikowanym procesie cięcia szkła przy użyciu tradycyjnych metod przez specjalistę od kryształów Lasvit w Novym Borze.   Kolarki pokonały wymagającą trasę o długości prawie 1000 kilometrów Podczas 956-kilometrowej trasy, międzynarodowe zawodniczki z 27 krajów musiały pokonać cztery etapy płaskie, dwa pagórkowate i jeden górski, a także etap jazdy indywidualnej na czas. Po starcie w Clermont-Ferrand, kolarki pokonały ponad 14 000 metrów przewyższenia i dwa pasma górskie. Na siódmym z ośmiu etapów dotarły do najwyższego punktu przejazdu, znajdującego się na wysokości 2 110 metrów i zakończyły wyścig na pirenejskiej przełęczy Col du Tourmalet. Kolarkom towarzyszyły 34 hybrydowe i całkowicie elektryczne modele Škody, wraz z czerwonym SUV-em Enyaq służącym za pokład dyrektorki wyścigu - Marion Rousse.   Škoda Enyaq Coupé Respectline celebrująca równość Chcąc zwrócić uwagę opinii publicznej na różnorodność, równość i sprawiedliwość we wszystkich dziedzinach życia, na ostatnim etapie o długości 22,6 km sportowcom towarzyszyła Škoda Enyaq Coupé Respectline. Celem prezentacji tego jedynego w swoim rodzaju pojazdu jest promowanie równego i sprawiedliwego traktowania wszystkich - bez względu na pochodzenie, narodowość, wiek, płeć, tożsamość płciową, wiarę, orientację seksualną lub inne cechy osobiste.