Nowa wystawa w muzeum Škody już otwarta! 2024-03-04 Od 17 stycznia w muzeum marki Škoda trwa prezentacja najnowszej wystawy poświęconej działaniom firmy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Ekspozycja jest również okazją do publicznego debiutu całkowicie nowego modelu Kodiaq, dostępnego po raz pierwszy z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wystawa będzie dostępna dla oglądających do 16 czerwca. Nowa wystawa w Mladá Boleslav podkreśla zaangażowanie firmy w elektryfikację i zrównoważony rozwój. Oferuje także dogłębne spojrzenie na inicjatywy mające na celu ciągłe zmniejszanie jej wpływu na środowisko. Ekspozycja szczegółowo przedstawia konkretne strategie stosowane w celu obniżenia emisji w całym łańcuchu działalności. Ponadto, przedstawia szereg (historycznych oraz bieżących) projektów i działań środowiskowych oraz nakreśla przyszłe plany producenta. Innowacja zakorzeniona w tradycji Wystawa prezentuje wieloletnie zaangażowanie marki w ochronę środowiska, którego przejawem była m.in. produkcja pojazdów takich jak Škoda Eltra. Ten w pełni elektryczny, wywodzący się ze Škody Favorit, model powstał na początku lat dziewięćdziesiątych i odzwierciedla pierwszy krok Škody w zakresie elektryfikacji. Wystawa edukuje również w obszarze wykorzystania zrównoważonych materiałów w obecnych modelach producenta. Na przykład w nowej Škodzie Kodiaq wszystkie tkaniny użyte do produkcji tapicerki foteli, wykładziny w kabinie i bagażniku, a także podsufitki, wykonane są w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu lub w przypadku wariantu Design Selection Lounge – z połączenia przędzy z odzysku i naturalnej wełny. Nawet skórzane obicia siedzeń są produkowane w sposób ekologiczny, a kultowy parasol Škody został wykonany z materiałów z recyklingu. Škoda współpracuje ze swoimi dostawcami nad opracowaniem nowych, ekologicznych wyrobów do przyszłej produkcji siedzeń i tapicerki drzwi (w tym monomateriałów i tworzyw sztucznych z odzysku). Studium wnętrza Škody Octavia prezentuje elementy, które będą charakteryzować wnętrza przyszłych pojazdów producenta. Next Level – Škoda Strategy 2030 Od 2013 roku Škoda zintegrowała swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju z korporacyjną strategią GreenFuture, obejmującą obszary: GreenFactory, GreenProduct i GreenRetail, podkreślając, że jest to kluczowy element strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. Od 2020 r. firma nie wysyła żadnych odpadów produkcyjnych na składowiska. Oznacza to, że wszystkie pozostałości z procesów produkcyjnych są ponownie przetwarzane energetycznie lub materiałowo. Do 2030 roku Škoda zobowiązała się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji CO2 w swoich trzech czeskich i dwóch indyjskich zakładach oraz do zmniejszenia emisji z floty europejskiej o 50% w porównaniu z poziomami z 2020 roku. Marka rozszerza również wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. We współpracy z firmą ŠKO-ENERGO, producent modernizuje ciepłownię, aby w 100% wykorzystywała biomasę. Wraz z innymi partnerami marka rozwija również projekty związane z użytkowaniem energii słonecznej w zakładach, co jest kolejnym przykładem holistycznego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Promowanie zrównoważonego rozwoju w międzynarodowej sieci dealerskiej Škoda rozszerza swoje wysiłki na globalną sieć dealerską, przyjmując przyjazne dla środowiska praktyki w logistyce. Ich przykładem jest wykorzystanie opakowań nadających się do recyklingu, elektrycznych ciężarówek czy optymalizacja tras w celu zminimalizowania emisji. Aby zmniejszyć zużycie energii, firma instaluje panele słoneczne, systemy magazynowania baterii i pompy ciepła w swoich salonach dealerskich i centrach serwisowych. Ponadto, Škoda zapewnia odpowiedzialne wykorzystanie i zarządzanie chemikaliami, odpadami, energią i wodą. Szczegółowe informacje na temat wystawy, w tym godziny otwarcia Muzeum Škody, są dostępne pod LINKIEM.