Końcowy etap tegorocznego Tour de France w towarzystwie nowej Škody Elroq 2024-07-24 Zamaskowana Škoda Elroq, najnowszy w pełni elektryczny model marki, którego premiera odbędzie się tej jesieni, dołączyła do kolarzy podczas ostatniego etapu 111. edycji Tour de France. Główny zwycięzca, Tadej Pogačar, otrzymał kryształowe trofeum stworzone przez Škoda Design, a prezes Škoda Auto, Klaus Zellmer, wręczył zielone, kryształowe trofeum Biniamowi Girmayowi, zwycięzcy klasyfikacji punktowej. Škoda Auto wspiera wyścig od 21 lat swoją flotą i tak pozostanie co najmniej do 2028 r. Marka jest obecnie partnerem 20 czołowych wydarzeń kolarskich, w tym Tour de France Femmes avec Zwift.  - Ostatnie okrążenia były ekscytujące i jestem dumny, że Škoda Auto po raz kolejny jest głównym partnerem Tour de France. To już 21. rok z rzędu. Chcę pogratulować wszystkim sportowcom, którzy dali z siebie wszystko na trasie liczącej niemal 3500 km. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy wspierać zespoły naszą flotą i cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w ceremoniach wręczenia nagród. Nasze dziedzictwo kolarskie zobowiązuje nas do inspirowania rowerzystów na całym świecie, robimy to wspierając Tour de France i Tour de France Femmes – skomentował wydarzenie Klaus Zellmer, prezes Škoda Auto.   Niespodzianka na ostatnim etapie: publiczny debiut zamaskowanej Škody Elroq  Jako długoletni, oficjalny i główny partner, Škoda Auto dostarczyła organizatorom 205 pojazdów Škoda, w tym „czerwone samochody”, czyli w pełni elektryczny model Enyaq i nowy hybrydowy plug-in Superb Combi, którymi dyrektor wyścigu Christian Prudhomme prowadził peleton. Škoda przygotowała niespodziankę na ostatni etap – zamaskowany model Elroq. To najnowszy w pełni elektryczny model marki, który w trakcie tego wydarzenia miał swój publiczny debiut. Ten wyróżniający się wyglądem, nowy kompaktowy SUV jest pierwszym modelem Škody, który powstał w oparciu o Modern Solid, nowy język designu marki, który przenosi go na wyższy poziom. Samochód, który dołączył do kolarzy na ostatnim etapie, był zamaskowany, ponieważ jego oficjalna premiera odbędzie się tej jesieni.  Škoda Auto i Tour de France - 21-letnie partnerstwo Škoda Auto wspiera największe na świecie wydarzenie kolarskie, jako oficjalny i główny partner oraz dostawca samochodów od 2004 r. Ponadto, dział Škoda Design od 14 lat odpowiada za produkcję kryształowych trofeów dla głównego zwycięzcy, zwycięzców klasyfikacji punktowej i górskiej oraz najlepszego młodego zawodnika. Unikalne ręcznie robione trofeum ma 60 cm wysokości i waży 5 kg. Dodatkowo, Škoda Auto od dziesięciu lat sponsoruje zieloną koszulkę dla zwycięzcy klasyfikacji punktowej. Najważniejsze wydarzenia kolarskie pod patronatem Škody Przedłużając w tym roku współpracę z A.S.O., Škoda Auto jest obecnie partnerem łącznie 20 międzynarodowych profesjonalnych i amatorskich zawodów kolarskich. Marka sponsoruje m.in. L'Étape by Tour de France, lokalny wyścig dla amatorów, a od 2022 roku także Tour de France Femmes avec Zwift, ośmioetapowy wyścig kobiet, którego tegoroczna edycja rozpocznie się 12 sierpnia w Rotterdamie w Holandii i zakończy 18 sierpnia na Alpe d'Huez.