28 narodowości w Škoda Auto
29 lipca 2009

28 narodowości w Škoda Auto

28 narodowości w Škoda Auto

Globalizacja jest nieodłączną częścią dzisiejszego życia, a Škoda Auto to doskonały przykład firmy globalnej. Nie tylko dlatego, że sprzedaje swoje samochody na ponad stu rynkach na całym świecie, ale również z tego powodu, że jej pracownicy pochodzą łącznie z 28 krajów (w tym z Czech).

two_sŠkoda Auto zatrudnia obecnie na pełen etat blisko 1700 pracowników reprezentujących 27 narodowości (wyłączając pracowników narodowości czeskiej), co stanowi 7,3% całego personelu. Narodowością najliczniej reprezentowaną są Słowacy (65%), następnie Polacy (22%), Ukraińcy (4%) oraz Niemcy (3.9%). - Liczba obcokrajowców zatrudnionych w Firmie utrzymuje się na tym samym poziomie już od pięciu lat. Jeśli zaś chodzi o personel tymczasowy zapewniany przez agencję zewnętrzną, odnotowaliśmy znaczny wzrost pracowników narodowości wietnamskiej - mówi Jaroslav Novák Szef działu HR Škoda Auto a.s.

pierwszy_sJakie korzyści przynoszą firmie Škoda Auto pracownicy spoza Czech? - W niektórych sektorach w Czechach nadal brakuje nam wykwalifikowanych pracowników, dlatego zasoby zagraniczne stanowią dla nas duże wsparcie. Kolejną korzyścią jest to, że mamy okazję poznać różne kultury i zwyczaje, co w pewnym stopniu czyni naszą pracę ciekawszą - podkreśla Novák.

three_sObcokrajowcy zatrudnieni w Škoda Auto na pełen etat posługują się językiem czeskim, żeby móc swobodnie komunikować się ze współpracownikami z różnych działów Firmy. Osoby te są zwykle na stałe zameldowane w Czechach i mieszkają w Mladá Boleslav lub w okolicy.

four_sŠkoda Auto tak samo traktuje pracowników spoza kraju i pracowników z Czech. Jedynym kryterium przy ustalaniu charakteru pracy i obsadzaniu stanowisk są ich kwalifikacje i doświadczenie. Jaroslav Novák zwraca uwagę, że firma Škoda Auto "monitoruje" również zagranicznych studentów kształcących się w Czechach. - Nasze działania rekrutacyjne opierają się na projekcie międzynarodowym, w ramach którego szukamy zagranicznych studentów, kontaktujemy się z nimi jeszcze podczas studiów, proponując im pracę w Škoda Auto. Celem projektu jest zapewnienie, że studenci dołączą do Firmy tuż po ukończeniu nauki oraz że będą nas reprezentować w ich krajach, co może pomóc we wdrożeniu naszych przyszłych planów rozwojowych.

Dział HR powołał niedawno nowy dział - HR dla Firm Zagranicznych, którego celem jest wydajne zarządzanie zasobami ludzkimi w Škoda Auto również za granicą. - Działania Firmy na rzecz jej rozwoju za granicą uważamy za bardzo istotne. Chcemy połączyć firmę Škoda Auto z podległymi jej jednostkami poprzez obowiązujące procedury HR, które zapewnią kontakt pomiędzy spółką matką i spółkami córkami. Zaowocuje to ściślejszą współpracą z naszymi zagranicznymi oddziałami - mówi Novák.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,91 kB
Pobierz
Proszę czekać...