Atero: to już trzecia z prac uczniów Akademii KODY
Atero: to już trzecia z prac uczniów Akademii KODY
„Tak jak przy dwóch ostatnich projektach, ponownie jestem bardzo dumny z naszych uczniów, z ich oddania sprawie i wysokich kwalifikacji. Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego projektu” – mówi Bohdan Wojnar, członek Zarządu KODY odpowiedzialny za HR. Michael Oeljeklaus, członek Zarządu KODY odpowiedzialny za produkcję, dodaje: „Pierwsze dwa samochody naszych uczniów udowodniły już, do czego są oni zdolni. Nowa, emocjonalna KODA Atero także nie zawodzi naszych wysokich oczekiwań.”
Budując te unikatowe, w pełni funkcjonalne modele, KODA kontynuuje tę rozwijającą się na naszych oczach tradycję. Program budowy samochodów przez uczniów szkoły KODY ma na celu manifestację ich umiejętności i kreatywności. W 2014 roku stworzyli oni kompaktowy kabriolet CitiJet, a rok później przygotowali pick-upa FUNstar.
Do napędu auta wykorzystany został silnik 1.0 MPI o mocy 75 KM. Kabinę samochodu wzbogacono o skórzane wykończenie koła kierownicy, dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego. Siedzenia i dywaniki także posiadają swoją niepowtarzalną tapicerkę materiałową. Deska rozdzielcza wykończona jest w kontrastowych, czerwonych i białych barwach. Wyjątkowy nastrój we wnętrzu buduje niebieskie podświetlenie zapewnione przez diody LED, reagujące na dźwięki płynące z układu audio o mocy 300 Watt.
KODA FUNstar to z kolei kompaktowy pick-up bazujący na bestsellerowym modelu Fabia. Na nadwoziu pokrytym lakierami Szary Steel i Biel Moon wybijają się detale wykończone odblaskową, zieloną barwą: grill, progi drzwi i spojler z tyłu. Przednie i tylne światła wykonane zostały w technologii LED, rząd zielonych diod zajął także miejsce świateł do jazdy dziennej pod przednimi reflektorami. Wnętrze także wykorzystuje połączenie kolorystyczne motywów szarego i białego.
Nowa KODA Atero – to dwudrzwiowe coupe o długości 4,3 metra i najbardziej zaawansowany samochód wykonany w Akademii KODY. Jej projekt luźno bazuje na modelu Rapid Spaceback. W Atero jednak słupki B przesunięto ku tyłowi, a słupki C są znacznie bardziej pochylone. Dach zaczyna wcześniej opadać ku tyłowi, a dolna linia okien wznosi się za drzwiami. Z przodu dominują nowoczesne światła LED i duży wlot powietrza wypełniający przedni zderzak, z tyłu natomiast uwagę zwracają końcówki układu wydechowego zapożyczone z modelu Octavia RS. Nadwozie modelu Atero pokryto lakierem Czerń Magic, przez który przebijają się kontrastujące czerwone elementy.
Za napęd odpowiedzialny jest silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM, a o jej przeniesienie na przednie koła dba siedmiobiegowa skrzynia DSG. 18-calowe obręcze ze stopów lekkich pochodzą z oferty modelu Octavia, ale tu pomalowano je w unikatowy, czarno-czerwony wzór. Do hamowania posłużył nowy układ wzbogacony o wentylowane, perforowane tarcze hamulcowe na przedniej osi. Wnętrze posiada oświetlenie wykonane z diod LED i dodatkowe cechy, które budują wyjątkową, sportową atmosferę. Z równą starannością zadbano tu o doznania dźwiękowe: wzmacniacz o imponującej mocy 1 800 Watt podłączony jest do aż czternastu głośników.
Projekt ten dał uczniom wspaniałą szansę na wykorzystanie swojej teoretycznej wiedzy w praktyce oraz przekonanie się, jak wygląda praca w zakładzie KODY z zawodowcami.
KODA dowodzi w ten sposób wysokich umiejętności kształconych przez siebie uczniów już od trzech lat. Szkoła zawodowa KODY oferuje młodym osobom trzy- i czteroletnie kursy na kierunkach technicznych, zakończone certyfikatem lub dyplomem. Po przejściu przez cały kurs wszystkim absolwentom oferowana jest praca w KODZIE. Obecnie w czternastu programach dziennych bierze udział blisko 900 uczniów, z których 14% to kobiety. KODA oferuje także kursy podyplomowe dla swoich pracowników – obecnie korzysta z nich około stu osób.