Auriol wierzy w sukcesy
16 grudnia 2002

Auriol wierzy w sukcesy

Auriol wierzy w sukcesy

Największa gwiazda wśród kierowców, którzy kiedykolwiek zasiadali za kierownicą Škody Octavii WRC, Didier Auriol, wierzy, że już wkrótce nadejdą wielkie chwile dla zespołu fabrycznego Škoda Motorsport.

Chciałby to udowodnić już podczas swojego premierowego występu w Rajdzie Monte Carlo. - Jestem przekonany, że Octavia WRC największe szanse na zdobycie punktowanego miejsca ma w Monte Carlo i w Rajdzie Safari. Afrykańska eliminacja już nie istnieje, a więc moja uwaga skupia się na drogach do Monaco - powiedział Didier Auriol tuż po zakończeniu testów w Toskanii. Zespół fabryczny Škoda Motorsport trenował na szutrowych drogach Toskanii, a kolejny tydzień kierowcy spędzili na asfaltowych drogach w okolicach Grenoble. W ciągu dziesięciu dni Didier Auriol zaliczył pierwszych pięćset kilometrów za kierownicą Octavii WRC EVO III. W Grenoble samochód testował także Toni Gardemeister. Obaj sprawdzili nowe opony Michelin przeznaczone do mokrych nawierzchni. Kolejne testy odbędą się w wysokich Alpach, gdzie kierowcy sprawdzą możliwości Octavii WRC na nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem. Auriol dokonał wielu zmian w dotychczasowym ustawieniu samochodu, co ujawniło znacznie większe możliwości. - Należało dokonać wielu zmian w ustawieniu podwozia, a także zmian sterowania dyferencjałem. Podczas pierwszej jazdy za kierownicą Octavii WRC już wiedziałem, że czeka nas wiele pracy. Największy problem miałem z szybko zużywającymi się oponami, a także z niezbyt stabilnym utrzymywaniem sie auta po pokonaniu zakrętu. Jednak po wyczerpujących testach Auriol  miał już nieco odmienne zdanie. - Ostatnie testy poświęciliśmy przede wszystkim na próbach opon i trakcji auta. Zmiany, których udało nam się dokonać, z całą pewnością są kolejnym krokiem do przodu. - Jak przyjął Pana zespół? - Atmosfera w zespole jest bardzo miła. Ludzie chcę pracować i słuchają z zaangażowaniem wszelkich uwag. Co prawda podpisałem umowę tylko na rok, ale jestem przekonany, że nasza współpraca potrwa o wiele dłużej. Jeżeli auto i zespół będą pracować tak jak obecnie, to może dojść do wielkich niespodzianek. Jednak wszystko zależy od wielu czynników i trudno budować zamki na wodzie.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,33 kB
Pobierz
Proszę czekać...