Auto Bild: Škoda Octavia w pierwszej lidze
22 września 2008

Auto Bild: Škoda Octavia w pierwszej lidze

Auto Bild: Škoda Octavia w pierwszej lidze

Niemiecki magazyn Auto Bild chwali jakość samochodu Škoda Octavia Combi 1.6 FSI po długoterminowym teście. Na jego koniec pojazd rozebrano na części i poddano gruntownej analizie pod kątem ewentualnych wad po przejechaniu stu tysięcy kilometrów.

Octavia uplasowała się na trzecim miejscu w klasyfikacji 31 samochodów, które przeszły tę samą próbę.
Škoda Octavia
Prestiżowy tygodnik Auto Bild stwierdził, że Octavia Combi – idealna zarówno jako samochód rodzinny, jak i firmowy – prezentuje się świetnie pod względem stosunku ceny do osiągów, a dodatkowo wysoko plasuje się wśród najlepszych pod względem jakości. W rankingu Auto Bild samochód ten musiał uznać wyższość zaledwie dwóch innych aut – Mazdy 6 i Toyoty Prius. Poza zdobyciem miana najlepszego samochodu grupy Volkswagen, Octavia okazała się w oczach niemieckiego tygodnika lepsza niż wszystkie samochody marki Mercedes i BMW, które poddano testom.

- Firma Škoda Auto uczy się szybko. Przezwyciężyła ona kryzys wieku średniego przed epoką rewolucji, w którym jakość i niezawodność produktów zupełnie nie odpowiadały standardom tamtych czasów. Jej osiągnięcia w ostatnich latach wprawiły w zdumienie nawet przedstawicieli technologicznie związanego z nią Volkswagena – komentują dziennikarze Auto Bilda. Od zakupu w grudniu 2005, w ciągu dwóch lat srebrna Octavia Combi 1.6 FSI Ambiente przejechała 101 718 km po całej Europie. Podczas podróży służbowych reporterzy chwalili sobie jej przestronność, łatwość prowadzenia i wygodę siedzenia.

Testujący Škodę dziennikarze wypowiadali się również pochlebnie na temat szczegółów, takich jak duże kieszenie boczne przy przednich drzwiach czy mocny system ogrzewania sprawdzony w warunkach polarnych. - Pomimo jazdy na benzynie 98-oktanowej, przeciętne zużycie paliwa wynosiło około ośmiu litrów – zauważył Auto Bild. Rzeczoznawcy mieli zastrzeżenia jedynie co do elastyczności silnika i braku szóstego biegu. - Te uwagi niknąó jednak w świetle zaledwie pięciu punktów karnych, które przyznano – recenzują fachowcy z niemieckiego magazynu. Zauważają, że nie było ani jednego momentu, w którym Octavia byłaby niezdolna do dalszej jazdy. Pomijając trzy planowane przeglądy techniczne po przejechaniu każdych kolejnych 30 000 km, nie było potrzeby korzystania z usług mechanika. Pojawił się tylko jeden znaczący defekt (odtwarzacz CD zablokował się z powodu dostania się do niego pyłu) oraz dwie mniejsze usterki (zepsuty żarnik w żarówce i awaria tempomatu). Po przejechaniu 94 215 km komputer pokładowy wskazał konieczność wymiany klocków hamulcowych na przedniej osi. Po rozebraniu na części stwierdzono również konieczność wymiany tarcz hamulcowych.

W przeszłości podobne testy przeprowadzono na innych samochodach marki Škoda. Pod koniec 2004 roku rzeczoznawcy z czeskiego „Svět motorů“ („Świat silników“) rozebrali na części Fabię, która również pomyślnie przeszła testy.

Škoda Octavia

Koszty eksploatacyjne

  • Całkowity przebieg: 101 718 km
  • Cena zakupu auta z wyposażeniem dodatkowym (grudzień 2005): 25 800 €
  • Szacunkowa cena na koniec testu (źródło: Eurotax): 13 932 €

Przeglądy techniczne (odbyte w Niemczech)

  • Pierwszy przegląd po 30 000 km: 197,10 €
  • Drugi przegląd po 60 000 km: 262,29 €
  • Trzeci przegląd po 90 000 km: 230,16 €

Usterki i naprawy

  • 15 733 km: usterka odtwarzacza CD - wymieniony podczas pierwszego przeglądu technicznego: w ramach gwarancji
  • 73 130 km: wymiana żarówki w lewym tylnym reflektorze: 5 €
  • 94 215 km: wymiana klocków i tarcz hamulcowych na przedniej osi: 374 €

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,72 kB
Pobierz
Proszę czekać...